söndag 1 mars 2009

Let's Dance

Har haft semester från bloggandet ett par dagar, har på sistone känt att skrivsuget avtagit i takt med att pressen från mig själv har ökat. Då är det bästa att ta en paus helt enkelt, så kanske man hittar drivet igen. Jag har dessutom knockats totalt av en dunderförkylning, vilket gjorde att jag igår låg helt däckad i soffan och gnydde hela dagen. Det är inte bara män det är synd om när förkylningen slår till...

I fredags var jag på mysmiddag/partaj med goda vänner, så jag missade tyvärr Let's Dance. Men det har jag naturligtvis tagit igen idag, har precis sett reprisen! Och, ingen bloggvecka vore ju en bloggvecka på den här bloggen om jag inte skrev lite om mina tankar kring detta event. Here it goes, sent omsider!

  • Jessicas överdel var väldigt snygg och rockig. Nederdelen tänker jag inte yttra mig om, av några olika orsaker. Håret var snyggt också.
  • Marias dräkt var tidsenligt söt, men hon är verkligen för smal.
  • CJ rockade ändå ganska bra (det är ju som tidigare nämnt skillnad på folk och folk), men han dansade verkligen på lånad tid. Helt rätt att han fick lämna programmet den här veckan.
  • Det svängde ordentligt om Jeanette och Niklas!
  • Jeanette hade en läcker klänning som vanligt.
  • Pikarna om/mot Laila och Niklas tog upp lite för mycket tid. Det blev pinsamt.
  • Morgan och Helena var bäst stylade tycker jag.
  • Tango till den låten - riktigt tufft!
  • Vilket fotarbete Morgan bjöd på!
  • Hur kommer det sig att Helena alltid är så jäkla snygg?
  • Annikas klänning var ball. Gillade inte håret dock.
  • Magnus matchade inte Annika för fem öre. Eller vice versa.
  • Musiken kändes alldeles för långsam. Det ska ju svänga!
  • Tony var lyckligast i världen i fredags.
  • Laila och Tobias - skitbra!
  • Priset för tuffast klänning gick till Laila. Hands down.
  • Tobias skrämde mig lite med sin sminkning.
  • Elisabet var inte särskilt rockig.
  • Även om ovanstående var sött stylad så höll hon inte sitt löfte - hon rockade inte som en tolvåring på dansgolvet. Känns som att hon fallit tillbaka i utvecklingen på något sätt.

1 kommentar:

Therese sa...

C-J rörde ju som sagt på sig men det var dags att lämna nu. Tycker Magnus var bra men det var kanske som du sa...de matchade inte riktigt varandra. Krya på dig. Kram