lördag 28 mars 2009

Syre

Så har man äntligen kommit upp till ytan igen efter en veckas hårt tentapluggande. Ah, syre! Det har varit tufft, segt, koncentrerat, uttröttande och rent jäkla jobbigt - men nu är den sista salstentan för läsåret över. Skönt! Återstår att se hur det gick, men det får jag inte veta förrän om tre veckor ungefär. Tror det gick hyfsat i alla fall, det var ett intressant ämne.

Följande har hänt:
  • Jag har pluggat. Mycket. Tre böcker och ett halvt kollegieblock senare var jag klar.
  • Jag har tränat MRL - Mage, Rumpa, Lår - tillsammans med maken och ett gäng andra dumdristiga och morgonpigga själar kl. 06.45 på en tisdag. Det var tungt.
  • Jag har suttit på biblioteket och pluggat för första gången, det var rätt bra faktiskt. Får kanske testa på det nästa gång det beger sig också.
  • Jag har bestämt mig för att gå ner ungefär 4kg. Hittills har jag gått ner 0,4kg.
  • Pga av ovannämnda beslut har jag ätit Nutrilett/Naturdiet-bars till lunch två gånger den senaste veckan. Nytt beslut: Skippa barsen.
  • Jag kom på att jag ville åka på ridläger.
  • Jag har sålt en tiara.
  • Jag har sökt igenom nätet på jakt efter ett bra ridläger. Det är inte lätt när man är vuxen.
  • Jag har hittat det perfekta ridlägret.
  • Vi har varit på middag och bio med Lindberg och Melander - O'Learys och Marley&Me.
  • Jag har missat finalen av Let's Dance. Men det gör inget, Morgan var ju inte med.
  • Vi har köpt tapeter - idag börjar vi (eller maken i alla fall) tapetsera!
  • Jag har anmält mig och betalat in anmälningsavgiften till ridlägret.
Typ så har veckan sett ut. Det sistnämnda gjorde jag alldeles nyss och jag är fånigt upprymd. Ska bli hur roligt som helst att leva bland hästar i en hel vecka. I Strömstad blir det, på Björneröd Ridcenter. Kika in om ni är nyfikna eller intresserade, kanske vi rentav ses där?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det blir läger. Ett mycket bra beslut. Lycka till med tapetseringen. Är man två så går det fortare ;).

Puss/M

PS. Å ja, det är mycket bättre att sitta på ett bibliotek och plugga än hemma framför tv:n :)

sassa sa...

kikar in)
kan du inte skaffa bloglovin så vi kan prenumerera på varandras bloggar?
Om du vill.

Kram

Johanna sa...

Välkommen tillbaka till ytan! :-)

Roligt med ridläger, min syster brukar åka iväg varje år. Hon håller annars till i ridhuset i Ronna, har hon gjort sen hon började rida, typ -96 kanske?