lördag 14 mars 2009

Rätt vinnare

Jag ska erkänna att jag blev chockad när tittarnas röster redovisades i Melodifestivalfinalen ikväll. Var det någon som trodde att Måns skulle få så lite som 48 poäng? Eller att E.M.D skulle få mer poäng än honom? Det trodde ju inte ens jag, trots min trogna röst.

Jag blir 14 igen när jag ser Danny, så jag kunde naturligtvis inte låta bli att rösta på E.M.D. Ja, jag vet att jag är fånig och antagligen lite pinsam. Men det skiter jag i.

Och när det stod klart att varken Måns, E.M.D eller Sarah Dawn Finer skulle vinna blev jag ärligt talat lite nervös - jag ville verkligen inte att Caroline af Ugglas skulle vinna, även om jag har börjat gilla låten lite smått.

Men att Marlena Ernman vann känns bara så klockrent. Det är helt rätt grepp för Eurovision känner jag, där schlagern är död sedan länge och där man måste ha något som sticker ut för att ta sig någonstans.

Helt rätt svenska folket, helt rätt.

3 kommentarer:

Therese sa...

Kul festival igår och jag tror också att det var rätt att rösta fram Erman som vinnare...tror det kommer slå i Europa.

Johanna sa...

Har du haft mobilen länge? Tycker du att den är bra?

Anonym sa...

Tja... Jag håller med om att det kan gå hem i Europa men jag hade hoppats på Sarah.

Puss/M