söndag 22 mars 2009

Snabba pengar

För ett par veckor sedan började jag lägga upp auktioner på Tradera för att tjäna ihop lite pengar till möbler och annat som vi behöver här hemma. Lade även upp ett par annonser på Blocket och satte för mig själv upp ett mål att sälja av saker för 5000kr. Än så länge ser resultatet ut såhär:

5000kr
-570kr (Tradera: böcker, klocka, filmer, vägglampor m.m.)
-600kr (2 sängbord)
-119kr (Tradera: tiara)
-512kr (Tradera: ridskor och ridbyxor)
-500kr (utemöbler)
----------------
2699kr

På två veckor (egentligen bara en eftersom de första auktionerna gick ut förra söndagen) har jag alltså sålt av grejer för nästan halva min målsumma. Inte illa pinkat tycker jag!

Nu ska jag bara få min andra tiara såld också (den som jag tycker är finast) och sen lite annat småtjafs.

1 kommentar:

Therese sa...

Kanske något jag kan ta efter...jag med min kassa ekonomi. Nu ska vi heja på grabbarna...hoppas de kan vinna ikväll. Kram