lördag 28 mars 2009

Dagen i bilder

Isadora har spanat på löv och annat som rört sig på gården. Hon är en riktig balkongkisse.


Jag har suckat och stönat över röran på balkongen. Dags för vårstädning!

Jag råkade gå in på Buketten och kom ut med tre fröpåsar. Woops!

Vi har varit och köpt tapeter - 7 rullar för 600kr. Maken har börjat tapetsera nya kontoret.

Isadora har efter balkongkikandet sovit mest hela dagen. Tyson också.

Imorgon ska jag på Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan tillsammans med tjejmaffian - jag, mamma, Kasia och Ia. Och så bebisen i magen. I Kasias mage alltså. Kanske en flicka? Stackars Nicke i så fall, tänkte efter idag och insåg att de fem som utgör hans absolut närmaste familj (via blod eller äktenskap) är kvinnor. Är det en liten tjej som bor i Kasias mage blir vi alltså sex stycken. Vi är en kvinnfolksfamilj skulle man kunna säga: gammelmormor har typ en miljon systrar och har fött två döttrar, mormor har fött en av varje och mamma har alltså fött mig. Och så Ia då och eventuellt kommande bebisen. Hoppas det håller i sig tills det är dags för oss.

Hur som helst, ska bli skoj med mässa imorgon. Hoppas på mycket inspiration till balkongen och kanske lite mer fröer. Vem hade kunnat ana att jag skulle gilla sånt?

Godnatt.

1 kommentar:

Johanna sa...

Vad söt hon är, kissen. :-)