söndag 22 mars 2009

Alla är nu med på tåget

Äntligen har det rödgröna blocket fattat galoppen också, och tar nu en något positiv ståndpunkt vad gäller kärnkraft.

Jag är helt och hållet för kärnkraft. Föga förvånande kanske, med tanke på att jag gått på en kärnkraftverkssponsrad (oj vilket långt ord) gymnasieskola. Bland det första jag och mina klasskompisar fick höra när vi började där var att vi inte under några som helst omständigheter fick uttala oss negativt om kärnkraft på våra hemsidor som var kopplade till skolan. Helst skulle vi aldrig uttala oss negativt om kärnkraft såklart, men det kan de väl inte kräva. Hur som, det verkade inte vara något stort problem. Under min tid på skolan träffade jag inte på någon som var emot kärnkraft. Istället fick lära oss att be till kärnkraftsguden.

Vad jag egentligen vill säga är att det spelar ingen roll att jag har gått på den gymnasieskola jag har gått på. Jag har alltid varit för svensk kärnkraft, så länge som det inte finns vettiga alternativ. Svensk kärnkraft är säker, effektiv och snäll mot miljön (så länge uranet inte ska slutförvaras i alla fall) och så länge som kolkraft från Danmark och/eller Tyskland är det enda rimliga alternativet så ser jag ingen anledning till att avveckla kärnkraften bara för att.

Anyway, bra beslut S, V och MP. Hallelulja.

Inga kommentarer: