onsdag 18 mars 2009

Note to self:

...lämna inte skrivbordslådor och dylikt utdragna, det är ett perfekt gömställe för en illvillig kisse.

Har spenderat de senaste 20 minutrarna åt att leta efter Isadora. Har vänt uppochner på hela lägenheten, letat på samma ställen säkert tio gånger vardera - bara utifall att - och känt paniken stiga inom mig. Jag har sprungit upp i trappuppgången, jag har sprungit ner i trappuppgången, jag har varit utanför porten och lockat på henne. Kort sagt, jag har letat precis överallt. Vet ni hur många hemska tankar man hinner tänka på 20 minuter?

När jag inte visste vart jag skulle fortsätta leta - för hundrafemtielfte gången - kom jag på att jag precis när jag började leta efter henne hade stängt igen en skrivbordslåda som stått utdragen. Det kändes lite långsökt, men tro mig, när man letat överallt och man är så panikslagen så man inte vet vart man ska ta vägen, då följer man upp alla tankar som far genom huvudet. Och mycket riktigt, när jag drog ut lådan UNDER den jag hade stängt så kommer det först ut två kissetassar och sen ett litet kissehuvud, ovanpå alla hundra sladdar som ligger i den lådan.

Sängen är ett MYCKET bättre gömställe, tycker matte i alla fall.

Det brast kan jag säga. Jag grät och skällde samtidigt. Förbaskade katt som alltid ska gömma sig på de mest udda platser. Tänk om jag inte hade öppnat den där lådan då? Då hade hon ju fått sitta därinne bra länge. Usch, vill inte ens tänka på det.

2 kommentarer:

Ida sa...

Å vilken gullig kisse!

Therese sa...

*s* vilken buse till kisse. Kan förstå paniken som måste du måste haft...usch. Nu ska vi heja på AIK...eller hur...ser ok ut än så länge. Kram