onsdag 29 april 2009

Shopping i New York

Har börjat spana runt efter butiker som måste besökas, saker som ska göras och mat som ska ätas. En del av de ställen vi besökte på bröllopsresan ska definitivt besökas igen, men det finns ju en hel del annat i New York. Här är min lista - in the making - på butiker som ska inventeras. Kom gärna med tips om du har några!

Kläder
Abercrombie & Fitch
Forever 21
American Apparel

Skor
Aldo
Payless Shoesource

Outlets
Loehmann's
Gabay's
Daffy's
Century 21

Hem
Crate & Barrel
ABC Home
Home & Haven

Hud- och hårvård
Ricky's
Sephora

Ätbart
Dean & Deluca
Dylan's Candy Bar
Zabar's
Jacques Torres Chocolate
New Beer Distributors

Övrigt
Macy's
Barnes & Noble
Miniminimarket
The Annex Antique Fair and Flea Markets
Antiques Garage
Brooklyn Flea/Fort Greene
Alphaville

Hur ska jag hinna?

6 kommentarer:

Johanna sa...

Det var en hel del, men jag ser ingen scrapbutik? ;-)

Johanna sa...

Verkar vara snålt om dem i NY.

http://www.scrappiz.se/phpBB/viewtopic.php?t=41693

Malin sa...

I outletkategorin bör du lägga till Filene´s basement http://www.filenesbasement.com/
Den vid Union Square har hur mycket som helst :)

Vad gäller ätbart säger jag bara Junior´s,underbart goda Cheesecakes, finns både vid Times Square och Grand central station.

Ser även att du gillar scrapping, bästa stället att hitta scrapgrejjer är Michaels i Queens, himmelriket för en scrapaholic ;)

/Malin

Angelica sa...

Michaels var jag på i Santa Monica, det var toppen! Men Queens, det är ju en bit bort alltså... Får se om maken går med på det ;-)

Nena in da USandA sa...

Det verkar ju som du har ett rätt späckat schema redan men jag vill ändå tipsa om en Flea Market som ligger centralt utomhus (de stänger av gatan lö+sö) och är himla kul att gå och kolla på och kanske fynda hos:

http://www.nyc.com/link.aspx?site=http%3a%2f%2fwww.hellskitchenfleamarket.com

Btw, fick du mejlet om NY jag skrev förut (några mån sen?) om bl.a. Candy? Hoppas det inte avskräckte dig; fast du kommer nog knappt att hinna vara där, verkar det som... :)

Maliln sa...

Nja så långt är det inte till Michaels i Queens, tar väl ca 25-35 minuter med tunnelbana och ca 5 min gångväg från tunnelbanan sen. Muta med att han får släpa med dig på nåt du tycker är dötrist som kompensation ;)