lördag 18 april 2009

Som att cykla

Hittade alla mina cd-skivor längst in i en garderob nyss. Snacka om nostalgi! Gick igenom allihop och sorterade bland minnesbilderna som dök upp framför ögonen. Tänk så många minnen ett enkelt skivomslag kan framkalla. Valde ut ett antal av skivorna och har börjat plöja igenom dem.

Min favvoskiva för 5-6 år sedan. Den håller måttet än.

Förvånas över hur snabbt texterna kommer tillbaka till mig, hittills har jag kunnat sjunga med (väldigt vackert) i varje låt, även fast det kan handla om upp till 10 år sen jag lyssnade på dem sist. Eller egentligen, jag förvånas nog inte så mycket. Förr om åren, när jag var singel och när jag var tonåring, så var musiken min bästa vän. Ledsen, glad, arg eller bara neutral - musiken var alltid igång. Flödade genom vardagslivet. Texterna sitter i ryggraden antar jag.

Som att cykla.

Inga kommentarer: