tisdag 21 april 2009

Tunnelbaneluffare

Hade tråkigt idag. Möte kl. 9.00-10.15, lunch med Lotta och sen ett till möte kl. 16.15. Mellan lunchen och det andra mötet fanns alltså en hel del dötid att försöka göra någonting med. Roa sig själv liksom. Vilket faktiskt är ganska svårt när man är pank, på halvdåligt humör (över att ha massa dötid) och det är kallt ute. Så när jag satte mig på tunnelbanan från Gullmarsplan bestämde jag mig för att tunnelbana-sightseea (fint ord). Jag åkte helt enkelt till ändstationen och vände.

Tydligen gör dagens sightseeing mig till en tunnelbaneluffare. Men det bjuder jag på. Det tjänade ju sitt syfte - jag höll mig varm och tiden gick - och jag fick se något nytt. Eller inte nytt egentligen, jag har åkt den linjen massor med gånger när jag var mindre, men det minns jag inte så bra.

Just ja, jag fick B på min salstenta. Yeay me!

Inga kommentarer: