onsdag 8 april 2009

I'm alive

Har varit lite frånvarande igen märker jag. Denna gång skyller jag på vistelse hemma i Skellefteå och sedan någon mördarbakterie som försökte ta livet av mig långsamt. Eller någonting i den stilen i alla fall. Följande har hänt:
  • Vi har åkt buss, tåg, buss, flyg och slutligen bil för att ta oss hela vägen till Bergsbyn.
  • Jag har fått se snö igen. Typ 1 meter eller så. Jippie?
  • Jag har ätit lyxfrukost med Åsa. På frukostbordet hade vi nybakat bröd, cream cheese, brie, tomat, oliver och salami. Och sen blev det färska chokladmuffins till frukostefterrätt. Det var riktigt nice och myspys på alla sätt och vis.
  • Jag har ätit god lunch (med efterrätt!) på Balzac med Ann och följt med henne till AllTele för att hälsa på en hel del gamla kollegor som numera jobbar där. Skoj!
  • Vi har ätit massa god svärmorslagad mat.
  • Jag har tittat på SM-final i hockey helt ofrivilligt.
  • Vi har fikat tillsammans med Jenny och Ulf på Kåffe In. Det var gott men...
  • ...grädden till kladdkakan hade stått framme utan skydd hela dagen vad jag kunde se och var troligtvis boven i dramat kring tidigare nämnda mördarbakterie. Jag blev sjuk helt enkelt. Rejält sjuk. Grädde ska tydligen vara bland det värsta man kan bli magsjuk/matförgiftad av.
  • Jag har haft hög feber. Och då menar jag hög. Som i jag-behöver-ett-täcke-två-ullfiltar-och-min-fleecejacka-på-mig-för-att-inte-frysa-ihjäl.
  • Vi har åkt bil, flyg, buss, tåg och buss för att ta oss hela vägen hem till Södertälje och lägenheten.
  • Jag har inte ätit fast föda på ca 60 timmar. Igår åt jag mina första riktiga måltider på så länge - sallad till lunch och korvstroganoff till middag.
  • Jag har utvecklat ett grymt sug för sallad, men tappat lusten till krusbärspaj (tack för det mördarbakterien).
Ja... Det var väl alles i min händelserika vecka. De senaste dagarna - dvs sen vi kom hem till Södertälje igen - har mest legat på soffan och mått dåligt. Just det, så har jag tagit två beslut också:
  • Jag ska inte söka jobbet jag skrev om, eftersom jag ändå inte vill ha det. Fler chanser kommer, och gör de inte det så tvingar jag dem att komma.
  • Jag åker till mormor och morfar imorgon för att fira påsken med hela familjen - utom stackars Lasse som får vara kvar här i Södertälje och mysa med kissekatterna.
Nu kanske jag borde sätta igång och packa, åker till föräldrarna redan ikväll för att vi ska kunna åka mot Härjedalen riktigt tidigt imorgon bitti. Eller så borde jag kanske äta lite frukost? Efter att ha levt på vatten och senare även lite blåbärssoppa - i vad som känns som en evighet - har jag tappat hungerskänslan helt och hållet.

Inga kommentarer: