onsdag 15 april 2009

Påskafton

Strålande sol, stigande temperatur och alla pigga och glada. Vad bättre än att göra sig i ordning för att fira påskafton på traditionsenligt manér - med hela familjen och massor av mat ute på isen. Nikita fick också följa med, jag sa ju hela familjen. Det var en helt underbar dag, även om fiskarna inte alls var lika närvarande som solen. Men, vem bryr sig? Jag brydde mig bara om sällskapet och maten, och att mysa en massa med Nikita.



Bild 1: Mamma kombinerar solning med fiske. Bild 2: Dagens yngsta fiskare.


Bild 3: Ia tar en saftpaus.


Bild 4: Tjejorna (som Ia säger) njuter. Bild 5: Sämre har man ju haft det.


Bild 6: Morfar i fin form. Bild 7: Dagens enda fiskfångare.


Bild 8: Nikita roade sig med att försöka gräva ner sina ben under filten. Min fina, knäppa vovve.


Bild 9: Myspys på stenen. Bild 10: Elden brann för fullt hela tiden.

Ia och jag hade ett roligt samtal. Hon är så himla söt och det är så kul att vara en förebild och idol för en treåring. Hon kom och satte sig bredvid mig på stenen:

Ia: *tittar med stora ögon på min solglasögon* Du har blommor där!
Jag: Mmm, och stenar.
Ia: Mmm... Coola stenar. *funderar* Du är cool kusin!

Japp, jag är stencool. Nu vet ni det.

Inga kommentarer: