fredag 3 april 2009

Vad göra?

Har fått tips om ett extrajobb, arbetsuppgifterna lyder som följer:

• skriva annonser utifrån kravprofiler
• gå igenom ansökningar
• telefonintervjuer, boka intervjuer och hålla i egna intervjuer
• personaladministrativa sysslor, t ex tidrapportering och schemaläggning

Perfekt egentligen, det är ju bland annat det jag vill jobba med när jag är klar med min utbildning. Väldigt meriterande och bra att ha med i CV:t med andra ord. Men, det finns ju alltid ett men.

Start är omgående, man ska jobba två dagar i veckan resten av terminen och sen är det heltid i sommar. Jag har ju redan ett extrajobb - som jag visserligen inte skrivit på några papper för än - och jag hade inte tänkt jobba mycket alls i sommar. Och så är det i Stockholm - dvs pendling varje dag. Men samtidigt... Så perfekt. Tänk om det inte kommer fler chanser?

Så vad göra? Söka eller inte söka? Hjälp mig!
HJÄLP!!!

4 kommentarer:

Felicia6 sa...

Söka :) Speciellt om det är ett jobb du verkligen vill jobba med sen :)

Anonym sa...

Ja det är just det, att det är precis det som du kan komma att jobba med sen... Alltså du får göra det sen.... Fler tillfällen kommer. Nu har du chansen att göra något som du inte ska göra sen samt lära känna folk som bor i Södertälje. Då kan du samtidigt vara lite ledig i sommar. Du brukar inte vara så glad när hösten kommer och du inte ha fått någon ledighet under sommaren. Så nu vet du vad jag tycker.

Puss/M

Anonym sa...

hmm söka kan du ju alltid göra :-) så kan du ta ställning sen om du får jobbet eller inte :-)
men det är klart att du måste få vara ledig i sommar också...
kram Becky

Therese sa...

Tycker du ska söka...som du själv skriver...man vet inte när nästa chans kommer. Kram