onsdag 10 mars 2010

Vårtecken?

Här kommer några små, men ändock betydelsefulla, vårtecken från dagens promenad.

Man talar om vårflod. Well, den har hittat in i vårt soprum.

Solen lyser från en klarblå himmel - och värmer!

Så här ser asfalt ut...

...och det här är gräs. Om någon skulle ha glömt det.

Jag säger det en gång till: GRÄS!

Årets första glasspinne är också en av årets nyheter från GB. Love it!

Vilket ljuvligt väder veckan har bjudit på så här långt! Helt fantastiskt blå himmel, strålande sol och flera plusgrader. Jag kan bokstavligt talat känna hur solen tinar upp mig och gör mig både gladare och lättare i steget när jag går. Nästan så man studsar fram. Sen hjälper det förstås att veta att ju mer vår det blir, desto närmare kommer vi förlossningen och vårt första möte med Myran.

Dagens i-landsproblem: Balkongen blir så varm på dagarna att det inte går att sitta där förrän minst halva balkongen ligger i skugga. Jag tror det är ovanan (och graviditeten) som gör det.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Shit, vilken härlig ny smak på glass - bra i väntan på nästa NY-resa!

Vad härligt att få fram gräs och asfalt, jag har börjat se ett berg som jag inte sett förut (vi flyttade ju när det redan var vinter), jag trodde det bara var en kulle..

Anonym sa...

Den där glassen ska testas, låter mycket mumsig. Undrar just hur länge sen det var man kunde använda en bild på lite gräs som ett bevis för att våren är på väg söder om Stockholm :)

Puss puss/M

Therese sa...

Åh så härliga bilder...man får verkligen vårkänslor. Kram

Thorla sa...

herreguu jag har missat en ny glass!! Kommer att testas omedelbart!

Anja sa...

Den var riktigt smaskig :-)

Mums...

Ben & Jerrys RULE... :-)