fredag 19 mars 2010

Fem år av upplevelser

Man hinner med en hel del på fem år märker jag när jag tittar igenom fotoalbumet. Och då är ju ändå inte alla ögonblick fångade på bild. Här är i alla fall några saker vi har varit med om under vår tid tillsammans.

2005
Mars Vi blev ett par.
Mars - Lasse träffade hela min familj på Långfredagens morgon. Några dagar senare träffade jag hans familj.
Juni - Vi flyttade ihop i Skellefteå efter drygt två månaders flängande.
November - Lasse åkte till Portugal för att gå en kurs genom jobbet.
November - Vi skaffade katt, söta lilla Isadora!
December - Barcelona besöktes över en långhelg.
December - Nyår firades i goda vänners lag, på Moröhöjden och sedan hemma hos oss.

2006
Januari - Vi bestämde oss för att skaffa en till katt - Tyson.
Mars - Lasse åkte till Dallas och jobbade.
April - En härlig dag spenderades i Bydgsiljumsbackarna.
April/maj - Vi åkte på en kortsemester, Göteborg var destinationen.
Juni - Vi hängde på Stadsfesten, Sara var på besök då.
Augusti - Sommar-Sverige lockade och vi åkte på en rundtur - mormor, mina föräldrar och Göteborg ingick i rutten.
December - Vi firade jul tillsammans med min familj hos mormor och morfar.
December - Nyårsafton firades hemma hos oss tillsammans med goda vänner.

2007
Januari - Vi förlovade oss
April - Påsken firades tillsammans med hela min familj hemma hos mormor och morfar.
April - Lasse blev erbjuden nytt jobb, i Södertälje.
Maj - Vi sålde vår lägenhet i Skellefteå.
Maj - Vi köpte lägenheten i Södertälje.
Juni - Flyttlasset gick till Södertälje.
December - Vi tog en julbordskryssning till Åland.
December - Vi firade nyår bara vi två (och katterna) i Södertälje.

2008
April - Vi lekte föräldrar för ett dygn
Maj - Jag fick min möhippa
Juni - Lasse fick sin svensexa
Juni - Midsommar firades tillsammans med min familj och några vänner.
Juli - Vi gifte oss och det var den bästa dagen i mitt liv.
September - Bröllopsresan gick till Kalifornien.
December - Vi gästade Kallfors Kök för ett utsökt julbord med Lotta och Jonas.
December - Julen firades på Stallmästaregården/i Norrviken.
December - Vi firade nyår med Lotta och Jonas här hemma i Södertälje.

2009
Mars - Lägenheten minirenoverades (nya tapeter och nya möbler).
Maj - New York besöktes över en långhelg.
Juni - Vi tog en lastbil och åkte upp till Skeå.
Juni - Vi firade en fantastisk midsommarafton och -dag tillsammans med Lasses släkt.
Juni - Lasse fyllde 30.
Juli - Vår första bröllopsdag firades inne i Stockholm, med hotellmys och god mat.
Juli - Vi spenderade en härlig helg i Stockholms vackra skärgård.
Augusti - Jag fyllde 25
September - Vi fick två streck på stickan (dvs jag var gravid).
Oktober - Mina föräldrar bjöd oss på en kryssning till Helsingfors, tillsammans med dem.
Oktober - Vi fick se Myran för första gången.
December - Jag firade för första gången jul i Skellefteå tillsammans med Lasse och hans familj.
December - Nyårsafton firades i Hedemora tillsammans med delar av min familj.

2010
Januari - Vi spenderade en riktigt mysig helg i Stockholm, med spa och god mat.
Mars - Försäljningsprocessen av vår lägenhet påbörjades.
Mars - Vi firar fem år!

4 kommentarer:

sandra sa...

Åh, vad roligt med tidslistor :)

Angelica sa...

sandra: Eller hur! Tycker sånt är skitkul :-) Såg dock att jag glömt lägga till New York :-o Det är rättat nu i alla fall.

Anja sa...

Grattis på femårsdagen :-)

Charlotte sa...

Hej Angelica,

Vilken fantastisk historia och stort grattis till er båda!

Du får hemskt gärna kontakta mig och berätta mer.

Varma hälsningar,
Charlotte
på match.com
charlotte.rosen@eu.match.com