onsdag 3 mars 2010

Mitt liv

Jag visualiserar.

Boendet:
En gård på landet. Huset är gammalt men i toppskick. Inrett i lantlig stil. Det är minst 170kvm stort med kök, vardagsrum, badrum, kontor och matsal (gärna allrum/lekrum också) på bottenplanet. Stort sovrum, tre mindre sovrum samt en WC och ett badrum på övervåningen. Gärna källare med tvättstuga och relax, annars ligger tvättstugan på bottenplan. Huset har en gammaldags inglasad veranda och en stor altan. Spröjsade fönster.

Trädgård: Trädgården erbjuder ett antal olika sittplatser - grillplats, berså, solläge osv. Det finns ett lagom stort växthus inrett som uterum, men ändå det är ändå funktionellt som odlingsrum. I trädgården växer äpple- och päronträd, körsbärsträd (om det nu går), rosor, pioner, klematis, tulpaner, rudbeckia m.m. Det finns även en köksträdgård med jordgubbar, smultron, hallonbuskar, kryddor, tomater, potatis, olika sallader, morötter, spenat, gurka och vad man nu mer kan tänka sig.

Gården: På gården finns garage, lada, stall, sommarstuga samt extra uthus inrett som relax (om nu ingen källare finns dvs). Kopplat till huset finns en rastgård för katterna. Dessutom finns en liten hönsgård med en handfull hönor, för färska ägg till mat och bak. Och en rastgård där hundarna kan hålla till när vi är iväg och uträttar ärenden.
I stallet finns minst 4 boxar (+1 fölbox), sadelkammare, fikarum och foderrum. Ladan används till förvaring och sommarstugan är till för familj och vänner som kommer och hälsar på (mammas sommarstuga).
Gården ligger utanför Skellefteå, skyddad men inte för avsides/isolerad - det är rimligt avstånd till dagis, skola, mataffär osv.

Vi som bor här: På gården finns minst 1 egen häst samt inackorderingar. Eftersom vi har mycket mark till vår gård tar vi emot hästar på lösdrift också. Isadora, Tyson, 2 hundar och en handfull hönor bor på gården tillsammans med oss och 2-3 barn.
Vi har 2 bilar, varav minst 1 är en miljöbil. Minst 1 skoter också.

Livet: Lasse jobbar med "data" och jag är trädgårds-/inredningskonsult med en egen liten webb-/gårdsbutik. Vi har tid för varandra, barnen och våra intressen: hockey, löpning, skidåkning, ridning, scrapbooking, agility, resor samt inredning och trädgård. Vi har vänner och familj på besök med jämna mellanrum och är "lagom sociala".
Varje/vartannat år åker vi utomlands, tält-/stug-/husvagnssemester varje sommar samt skid- och skotersemester varje år. Utöver det försöker vi hälsa på familj och vänner så ofta som möjligt.
Vi har ett bra sparande men kan unna oss saker utan att behöva tänka/planera alltför mycket. Vi behöver definitivt inte vända på vartenda öre.
Eftersom jag arbetar mycket hemifrån och kan styra mina egna tider så har vi möjlighet att driva en liten hunduppfödning, och jag har mycket tid för barnen och hinner baka så mycket jag vill.

För övrigt har jag hittat drömhuset...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv en lista så kan du börja bocka av allt efter som du/ni genomför drömmen :)

Puss puss/M

Therese sa...

Åh sån härlig dröm...tror säkert att den kan gå i uppfyllelse. Kram

Victoria sa...

Låter som en riktigt härlig dröm! Jag trillade in på din blogg då jag googlade "Björneröd ridläger" då jag är lite intresserad av att åka på vuxenridläger i sommar och fastnat för just dem. Såg att du verkligen var missnöjd och nu undrar jag varför du var så missnöjd? Kan du kanske beskriva ditt läger vad som var bra/dåligt osv? Skulle verkligen vara bra att veta eftersom jag funderar på att åka dit själv som sagt. Du kan nå mig via min blogg (eller mail) victoriahm1@hotmail.com. Önskar dig all lycka med drömhuset. Tack på förhand! / Victoria