torsdag 20 augusti 2009

Kusin igen!

Idag har jag blivit kusin igen - Ias lillasyster Alicia har fötts. En stor liten tjej på 4360 gram och 50 centimeter från topp till tå. Mamma och barn mår bra vad jag förstår, och Ia är världens stoltaste storasyster.

Nyfödd: Alicia Tarantino

Jag var med Ia idag när beskedet kom och när hon fick höra att bebisen (hennes bebis) hade kommit ut och att hon därmed blivit storasyster, så blev hennes ögon ungefär fem gånger större än normalt. Sedan dess har hon berättat för alla hon träffat att hon blivit storasyster idag:

Ia: Jag har blivit storasyster idag!
Person X: Åh vad roligt!
Ia: Mmm. Och vet du? En hemlighet: Bebisen har redan kommit ut!

Det är härlig logik från en treåring som just blivit storasyster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tala om att trots att hon väger så pass mycket så känns hon som en liten myra om man jämför med Emilia när hon var nyfödd.

Puss puss/M

Anonym sa...

Stort Grattis till dig och de nyblivna föräldrarna!
man kan väl gratulera dig med va? du har ju faktiskt fått en till liten släkting :-)

//Becky

Kasia sa...

Jag tycker det är underbart att Emilias små härliga kommentarer finns nedtecknade någonstans, för eftervärlden. Jag själv är ju värdelös på att skriva ner alla små underfundigheter hon säger. Logiken hos barn, speciellt 3 åringar är helt underbar. Får minst ett gott skratt varje dag och en tankeställare oxå./ Kram Moster