måndag 24 augusti 2009

Allt är som vanligt

Antalet gånger jag har utnyttjat SLs färdmedel under sommaren är lätträknade. Och de gånger jag väl har åkt pendeltåg eller tunnelbana har varit helt stress- och komplikationsfria - skönt!

Men, nu är höstterminen här och i dess ära skulle jag åka pendeltåget imorse för att ta mig till en intervju kl. 09.00 vid Tekniska inne i stan. Trodde jag i alla fall.

Pendeltågen drogs med kraftiga förseningar och inställda tåg, så jag fick be Lasse köra mig till Alby för att ta tunnelbanan därifrån. Det är ju bara en körning på 10. Trodde jag i alla fall.

Bilolycka i Salem/Rönninge - kö från Södertälje. 10 minuter blev snabbt 40 minuter och jag började känna mig lite stressad. Bara lite, jag hade ju trots allt 55 minuter på mig innan intervjun. Men, varför inte göra morgonen ännu lite jävligare?

Jodå, självklart var det problem med tunnelbanan också - stopp mellan Mariatorget och Stadion. Satans jä... och så vidare. Väl framme vid Mariatorget skulle jag leta rätt på buss 4. Pulsen låg på ungefär 240. Missade två bussar som körde iväg mitt framför näsan på mig, men kom med den tredje. Vid Fridhemsplan stannar den - det fanns ingen chaufför som ville ta över den bussen. Bussbyte, suck.

20 minuter senare var jag äntligen framme - 1 timme sen. Kul?
Nåja allt är som vanligt då - it's good (?) to be back.

Avesta nästa.

Inga kommentarer: