torsdag 20 augusti 2009

Kluvet hjärta

Jag skriver ofta om Skellefteå som mitt hem. Och det är mitt hem. Det är där jag vill bo och det är där jag vill leva mitt liv. Men det finns faktiskt ett annat hem i mitt hjärta också, och det är Uppsala. Var där idag, och precis som alltid slogs jag av känslan av att vara hemma. Det är väl i och för sig inte så konstigt, det är ju där jag har vuxit upp. Det är där jag har upplevt mina tonår och det är där jag har formats till den jag är idag.

Hur många dagar har jag spenderat längs Fyrisån?

Ibland känner jag mig oerhört splittrad pga detta faktiskt. Jag önskar någonstans att Skellefteå och Uppsala låg närmare varandra. För jag har ju inte råd att ha ett hus på båda ställena liksom, även om det vore det absolut ultimata.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja.. frågar du mig så röstar jag för Uppsala ;). Trots avsaknad av midnattsol. 5 mil känns mer som ett lagomt avstånd till sitt barn och sina barnbarn ( som jag hoppas kommer snart) än 80 mil.
Men viktigast är dock att du trivs och är lycklig där du väljer att bo.

Puss puss/M

Therese sa...

Jag röstar på Skellefteå, för jag vill ha en nära vän nära mig och det är du! Kram

Jonas sa...

Jag röstar ju självklart på Uppsala, men samtidigt så vet du ju att även om ni flyttar till Skellefteå så kan du/ni alltid åka på "semester" till Uppsala precis hur ofta ni vill :D