lördag 6 juni 2009

Minnen

Idag har vi varit gifta i 11 månader och 1 dag. Förstår det faktiskt inte, att det gått så lång tid. Tänk att tiden gått så fort! Den senaste veckan har varit full av minnen, glada sådana förstås.

I söndags var det t ex 1 år sedan min möhippa gick av stapeln. Det var definitivt den roligaste och en av de härligaste dagarna jag någonsin varit med om. Kidnappning, champagnefrukost i Vitabergsparken, magdans, drinkar på Flyt, picknicklunch i Humlegården med tillhörande tipsrunda (sittande i och för sig), bad och avslappning på Centralbadet och en fantastisk middag på Tabbouli (väl?). Och en vända på dansgolvet på White Room som avslutning. Helt fantastiskt var det. Massa skratt och prat hela dagen, med mina allra närmaste. Önskar att jag kunde få uppleva den dagen igen, och igen, och igen...

Champagnefrukost i Vitabergsparken.

Och igår var det 1 år sedan jag hämtade min vackra ring hos guldsmeden. Jag och Kasia hade en mysig dag på stan då vi hämtade ringen, köpte manikyrgrejer, var till stylisten för att provsminka och testa frisyren på mig. Vi avrundade med ett varsitt glas vin och djupa samtal på en uteservering vid Sergels Torg. Dagen efter, dvs för exakt ett år sedan, var vi till Täby C och köpte mina bröllopssmycken. Och en ny tiara som Kasia lyckades övertyga mig om att jag skulle ha (den jag hade passade inte med de smycken som jag till slut köpte). Hon är underbar min moster, en av mina absolut bästa vänner och ett enormt stöd innan och under bröllopet. Ja, annars också förstås. Åh vad jag kommer sakna dig när ni flyttar!

Min vackra ring.

Dessutom har jag haft rosa pioner här hemma i drygt en vecka nu. Rosa, precis som de jag hade i min brudbukett. När jag sticker ner näsan i dem och drar in doften är det nästan så att jag förflyttas 11 månader tillbaka i tiden, till vår bröllopsdag. Den överlägset bästa dagen i mitt liv. Minnen, känslor och intryck som man kanske inte kommer ihåg bara sådär dyker upp när jag känner den doften, eller doften av parfymen jag köpte till bröllopet. Tänk att en enkel doft kan göra framkalla sånt så klart och tydligt.

Min vackra bukett. Drömbuketten.

Kyrktrappskyssen (en av många...).

Förra sommaren var verkligen en underbar tid. Jag önskar att jag fick uppleva den igen.

P.S. Möhippan och bröllopet kan man läsa mer om här och här.

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

Grattis! Se till att hitta på nåt fint på årsdagen då.