fredag 26 juni 2009

Dans - ja. Ridning - kanske.

Det blev en ljuvlig eftermiddag i solen, som avrundades här hemma på balkongen med en varsin Piggelin. Nu är maken ute och springer - min älskade galning - och jag förbereder middagen. Bakad potatis med ishavssallad blir det visst, det blir mums. Detta skall avnjutas tillsammans med ett glas vin ute på balkongen hade jag tänkt, mitt favorittillhåll dessa ljumma sommarkvällar.

Har i dagarna bestämt mig för att ta upp dansandet igen. Har saknat det ett tag, och nu när So You Think You Can Dance går flera gånger i veckan är det svårt att bortse från hur det rycker i kroppen när dansarna sätter igång på scenen. Känner för att lära mig något nytt, så det blir nog streetdance tror jag. Maken tycker att det är en förträfflig idé och säger i princip "Äntligen!", något jag känner på mig att fler kommer tänka...

Ridskola är jag också lite sugen på faktiskt. Nu har jag i och för sig ridit i rätt så många år, men det är ganska länge sen jag red på ridskola. Och egentligen tycker jag inte att det bedrivs så jättemycket "riktig ridning" på ridskola, men känner att jag skulle behöva - och tycka att det var roligt - fräscha upp grundkunskaperna igen, och få träna mer blandat dressyr, hopp och terrängridning. Blir inte så mycket organiserat ridande när man rider privat känner jag, i alla fall inte när man rider någon annans häst. Dessutom red jag ju westernstyle uppe i Skellefteå, något som jag känner förvirrar både mig och hästen jag rider nu - jag blandar ihop klassisk stil med western hela tiden och så blir det bara en enda soppa. Enda problemet är att det kostar så galet mycket. Hmm... What to do?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp! Äntligen :-)

Tja du får väl se till och skaffa ett extrajobb så kan du ju ha råd att göra båda två.

Puss puss/M

Therese sa...

Spännande med streetdance, det är du säkert jättebra på. Hoppas det löser sig så att du har råd till bägge. Kram