fredag 5 juni 2009

Änglar och Demoner

Just hemkommen från en dejt med maken. Vi har varit på bio och sett filmen jag längtat efter i typ ett år - Änglar och Demoner. Så höga förväntningar som man hinner bygga upp på den tiden är inte bra att ha när man ska gå och se en filmatisering av en bok som man fullkomligt älskar. Ja, jag blev besviken. I alla fall till en början. Filmen stämde inte överens med boken och man hade ändrat om en hel del i början. Men allteftersom blev det bättre och bättre i alla fall, och det är absolut en bra film. Men allra bäst är den nog - som fallet oftast är - om man inte läst boken innan. Baserat på bara filmen, utan jämförelse med boken, får den en 4a i betyg. I jämförelse med boken får den en 3a. Men Tom Hanks får en 5a, för han är min gud.

Annars har det varit en rätt behaglig dag, åtminstone efter klockan 12.00 - deadline för hemtentan. Jag gick upp strax före 7 och började skriva, och satt sen och skrev så att tangentbordet glödde tills det var 15 minuter kvar. Då skickade jag in den. Varför vara ute i god tid liksom?

Så nu är det sommarlov. Ett härligt (hoppas jag), långt sommarlov med mycket tid till roliga upptåg. I juni vill jag försöka spendera så mycket tid som möjligt med Ia och Kasia, för sen flyttar de till Avesta. Sen ska jag och mamma förhoppningsvis åka iväg och tälta, bara hon och jag. Det blir garanterat jätteroligt. Och så ska jag på spabrunch med Lotta, ridläger i augusti och så blir det minst två vändor hem till Skellefteå. Så härligt det ska bli!

Just det, jag köpte svenska jordgubbar idag för att fira sommarlovets början. Det var mumsigt vill jag lova.

1 kommentar:

Therese sa...

Hoppas du får ett underbart sommarlov. Kommer ni åka upp något? Vore kul att ses. Kram