söndag 26 oktober 2008

Morfar utskriven

Idag har jag hängt i Norrviken mest hela dagen, umgåtts med moster och Ia och underhållit Ia medans moster och morbror var iväg och shoppade tapeter. Tog även med mig Ia till Löwenströmska i Upplands Väsby för att hälsa på morfar. Det här var alltså andra gången jag frivilligt (men fortfarande något motvilligt) gjorde ett besök på ett sjukhus.

Morfar såg mycket piggare ut, även om han själv envisas med att allt är skit, och han blev väldigt glad när jag och Ia dök upp. Glad var han naturligtvis också över att han äntligen skulle få åka hem, efter en vecka på sjukhus. Han är inte i toppform än, det kommer att ta ett tag innan han kommer dit, men läkarna anser att han är så pass pigg att han inte kommer att bli piggare av att vara på sjukhus utan kommer att må bättre av att vara på hemmaplan. Skönt, för oss alla. Men speciellt för morfar och mormor förstås.

Kvällen avslutades med god middag - salsiccia, ugnsstekt potatis och tzatziki - hemma hos familjen Tarantino, innan jag begav mig hem till Södertälje igen.

1 kommentar:

Therese sa...

Så skönt att din morfar får komma hem. Är ju så att man oftast blir piggare när man får vara på hemmaplan. Kram