tisdag 28 oktober 2008

Jag missade nästan julen!

Drömde en jättekonstig dröm inatt. Helt plötsligt var det julafton och jag hade inte fixat nånting alls här hemma. Inga julgardiner, ingen julgran, inga adventsljustakar eller stjärnor i fönstren, inga tomtar. Inget pynt alls. Nada. Och ingen mat och inget bak heller för den delen. Jag hade liksom missat hela november och december - det var bara som ett svart hål från nu till julafton. Usch! Det var inte roligt alls :-(

Som de allra flesta vet älskar jag julen, barnsligt mycket. Något jag nästan älskar ännu mer är att pynta och dona och fixa inför julen - köpa dekorationer, hänga upp julgardiner, sätta upp stjärnor i fönstren och baka bullar och godis. Det är det som november och december är till för och det är det jag längtar till hela hösten (nå, från augusti om vi ska vara ärliga ;-)). Så att missa det som jag gjorde i drömmen var verkligen inte roligt, helt plötsligt var det ju ett helt år kvar tills nästa gång jag fick fixa och dona!

Nej, fy för såna mardrömmar.

1 kommentar:

Therese sa...

Usch en sådan dröm. Nu är jag inte lika tokig som du i julen men nästan. Är ju så mysigt att pynta och fixa och jag tror det blir ännu roligare nu när man har lilleman. Kram