onsdag 29 oktober 2008

Michelangelo

Ikväll har tentaplugget avbrutits av ett trevligt middagsbesök på Michelangelo inne i Gamla Stan. Första gången vi var där var dagen efter vårt bröllop och vi var så nöjda att det kändes självklart att rekommendera det till Gunders födelsedagsmiddag - dvs kvällens tillställning. Det var skönt och välkommet att få ett break i tentaångesten, för fy 17 vad jag har kämpat med böckerna den här veckan, tror aldrig jag har pluggat så intensivt till en tenta faktiskt. Är lite stolt över mig själv :-)

Hur som, vi var tio personer som slog oss ner tillsammans vid ett långbord på Michelangelo ikväll - jag, Lasse, svåger 1, svåger 2, svägerskan, Emil, svärmor, svärfar, svärfars bror och hans sambo. Alla verkade ha trevligt, Emil hade myror i brallan (som vanligt, det är jobbigt att vara 5) och maten var naturligtvis utsökt. Trots att många i sällskapet åt trerätters och vi andra fick vänta på våra efterrätter en bra stund så var vi hemma tidigt, redan vid 21.30. Skönt att det inte blev så sent, då slipper jag vara helt slut imorgon - när pluggandet fortsätter.

Nu är det dags för sängen. Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Där har faktiskt jag också ätit en gång, det du :) Tror det var när vi var i Sthlm med klassen i nian eller något :)