fredag 17 oktober 2008

Idol 2008

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka om årets Idol. Är startfältet starkare eller svagare i år än tidigare år? Är juryn bättre eller sämre? Jag vet faktiskt inte... Jag vet bara att min absoluta favoritsäsong var 2006 - med Markus, Danny, Erik och gänget. Det var en riktigt nice Idolsäsong!

I årets Idol då? Vilka är bra och vilka är dåliga?
Well, riktigt bra är:
  • Anna Bergendahl. Tjejen är KLOCKREN! Vilken röst. Helt klart bästa tjejen någonsin i Idol.
  • Kevin Borg. Vilken kille! Totalt crazy utanför scenen och otroligt skicklig på den.
  • Alice Svensson. Tjejen är redan en idol - sång, utstrålning och scenspråk sitter redan.
  • Loulou Lamotte. Säger bara ett ord: Störtskön!
Mindre bra:
  • Robin Bengtsson. ZzZzZznark... *gäsp* Snygg-Robin? I helvete heller.
  • Yazmina. Söt tjej som kan sjunga, men som juryn sa idag: Ingen som sticker ut och har ett eget uttryck, egen stil och en säregen röst.
Överlag tycker jag att man kan säga att tjejerna kickar killarnas rumpor i år, det är mycket bättre kvalitet på tjejerna än pojkarna. Ingen (förutom Robin) är riktigt dålig, men de är inte så himla bra heller (om man bortser från bra-listan ovan). Ganska jämn kvalitet kanske man skulle kunna säga, och det kan väl i och för sig vara ett bra betyg för Idol 2008, kvaliteten på deltagarna under en säsong har ju varierat betydligt mer ibland.

Oh well, ikväll åkte Yazmina och det var väl rätt faktiskt. Fast egentligen tycker jag att båda som hängde löst kunde ha åkt. Med lite tur åker den andre nästa vecka.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Kan bara instämma i allt du skriver! Missade tyvärr utröstningen, vem var den andra som hängde löst idag, Robin B?

Therese sa...

Instämmer i precis allt, ditt inlägg var klockrent! Jag håller på Anna, hon är bäst. Hoppas du får en trevlig helg. Kram

Anonym sa...

Jag kan stolt säga att jag inte sett ett endaste avsnitt av Idol i år, visst är jag duktig? :)