tisdag 14 oktober 2008

IQ-befriade?

Är alla tonårstjejer totalt IQ-befriade? Eller låter det bara så? Var jag likadan när jag var tonåring? Neeej, det kan jag väl inte ha varit, eller? Om jag var det så förstår jag inte hur mina föräldrar och andra vuxna i min närvaro stod ut med mig, för jag håller på att explodera i små små bitar av irritation så fort jag hör dessa IQ-befriade varelser prata. Och överallt finns de, på t-banan, på Åhléns, på pendeltåget, på Maxi, på caféer - man är inte säker någonstans helt enkelt. Så när som helst, vid any given moment, skulle jag alltså kunna explodera - för Sverige (speciellt Stockholm) är invaderat av tonårstjejer. Som inte kan tänka.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det är därför man bor mitt i skogen, här finns bara några få högstadietjejer och de flyttar härifrån när de börjar gymnasiet! ;-)

Anonym sa...

Nejdå, det stämmer ganska bra att tonårstjejer är IQ-befriade :) Sen att vissa är/var värre än andra är ju en annan sak...