tisdag 21 oktober 2008

Hur mycket kan gå fel på EN dag?

Vaknar, skittrött naturligtvis. Kliver in i duschen och så långt är allting lugnt. Plockar fram frukosten och det är nu det börjar - flingorna är typ slut. Okej, får väl nöja mig med hälften så mycket flingor som jag brukar då. Klär på mig, sminkar mig och fixar håret. Luggen är VERKLIGEN sned, så jag trimmar lite och det slutar naturligtvis med en massa hår i ögonen. Skönt.

Rusar ut till bussen - ute i sista minuten som vanligt - och får vänta, vänta och vänta. När bussen väl kommer är den så sen att jag inser att jag kommer missa mitt tåg, så jag hoppar av i stan och tar bussen till Liljeholmen istället. Väl där ska jag ta tunnelbanan till skolan, men den är naturligtvis sen så jag blir ju då självklart sen även jag. Tur att vi skulle träffas en timme innan föreläsningen. Efter föreläsningen börjar vi jobba med enkäten, vilket som tur går riktigt bra. Klara redan efter ett par timmar. Bra det i alla fall.

Så var det dags att åka hem. Kommer till Centralen, tåget till Södertälje är 20 minuter sent. Tåget stannar i Rönninge för att släppa av folk och samtidigt passar man på att tala om att tåget vänder i Södertälje hamn. Jippie.

Står och väntar på ett tåg till Södertälje C i 15-20 minuter, skyndar mig av när vi kommer fram och springer till bussen. Bussen tar normalt 6 minuter på sig hem hit, idag tar den 15. Kul.

Skyndar mig in i lägenheten och slår på tvn, men se den fungerar inte. Sätter på datorn och kollar mailen - svar från Vesta. De kan inte göra någonting förrän i maj och hänvisar till banken i fråga om den felaktiga information vi fått om att det inte går att betala månadsvis. Fast det är ju faktiskt någon på försäkringsbolaget som har felinformerat mig, så arg som jag är skickar jag naturligtvis ett svar där jag skriver det, att de borde ha lite bättre information/utbildning på företaget och att hon ska ha tack för ingen hjälp alls. Lagom surt tycker jag. Ska fasiken byta försäkringsbolag. Toppen.

Lasse kommer hem, fixar tvn men under tiden dör datorn och när jag väl får igång den igen så visar det sig att den stängt av sig helt - allt jag hade skrivit in i olika dokument är borta eftersom jag inte hunnit spara. Underbart.

JAG ÄLSKAR DEN HÄR DAGEN, DET HAR VARIT DEN BÄSTA DAGEN I MITT LIV!

2 kommentarer:

Therese sa...

Tänk att det kan vara sådär! Ibland går dagarna så himla bra, inget händer och så kommer sådana här där liksom bara allt går fel. Hoppas du får en bättre dag imorgon. Kram

Anonym sa...

Men det är ju så himla typiskt sånt där, börjar illa och bara fortsätter :(