måndag 20 oktober 2008

Försäkringsbolag

När vi gjorde upp om lånen till den här lägenheten passade vi även på att teckna nya försäkringar då detta, tillsammans med lånen, sparkonto och lönekonto på samma bank skulle ge oss en trevlig rabatt. So far so good. Men när vi tecknade försäkringarna ville vi ha dem på autogiro månadsvis, något man sa inte gick - det var årsvis eller halvårsvis som gällde, autogiro eller ej. Så vi valde autogiro halvårsvis och har då betalat ett antal tusenlappar 2 gånger om året, något som inte känts så där jätteroligt, men vi hade ju uppenbarligen inget val. So far not so good.

Så i helgen satt jag och surfade och kom på att jag skulle undersöka det där med betalningsperioden igen, klickade mig in på försäkringsbolagets hemsida och vad hittar jag där? Jo, SJÄLVKLART kan man betala månadsvis med autogiro! Grrr!
Mailade dem på en gång, eftersom vi har en sån där lustig försäkringsmånad på G, och bad om att få lägga om betalningsperioden till månad omgående. Och idag får jag följande svar:


Hej!

Tack för ditt mail!

Tyvärr kan vi endast ändra betalninsperiod vid huvuförfallodagen. Vi får därmed be er återkomma i april nästa år, då er huvudförfallodag är 1/5 2009.

Vänliga hälsningar


Så inte nog med att de gett oss fel information, de har massa idéer för sig som säger att man inte kan byta betalningsperiod förrän om ett halvår - vad är det för jäkla fjanterier?! Jag kan förstå om de inte kan hålla på att ändra fram och tillbaka om man betalar månadsvis, men kom igen - vi betalar 2 gånger om året och de kan inte ändra på stört?! Suck... Hur svårt kan det vara? De vet ju hur mycket vi ska betala för det kommande halvåret, så det är väl bara att dela upp det på 6 betalningar? Vi sa ju till och med till i god tid...
Har mailat tillbaka till försäkringsbolaget nu och krävt en förklaring på varför de inte kan hjälpa sina kunder, där jag också påpekade att vi inte ens fått rätt information från början. Får se vad jag får för svar...

Men ARG är jag!

1 kommentar:

Therese sa...

Så himla dåligt. Blir ju liksom ingen skillnad för dem, är väl bara att ändra tycker man. Riktigt dåligt. Kram