fredag 23 april 2010

Papper och penna

Ibland kan jag få ett så enormt sug efter att skriva. Skriva på riktigt alltså, med papper och penna - inte på datorn. Så istället för att skriva ihop ett dokument på datorn och sen skriva ut det, så blir det ofta att jag när jag väl skrivit ihop dokumentet på datorn - så ångrar jag mig och skriver ner alltihop med papper och penna.

Det ska jag göra nu. Jag har skrivit en mat- och handlingslista på datorn, men ska skriva ner den på papper istället. För jag känner suget efter en penna i handen.

3 kommentarer:

Therese sa...

Förstår vad du menar. Jag hade många brevvänner förr men nu mailar man med dem istället. Kan sakna det där att ta fram papper och penna och få skriva ett brev för hand. Kram

Anonym sa...

Håller med dig- jag kan också få upp lusten att skriva ett brev med papper och penna.
Handlingslistor och matlistor skrivs dock alltid för hand i detta hus :)

Sköt om dig/er!

Kram
Ann

Anonym sa...

Jag har just upptäckt att jag verkligen behöver använda papper och penna lite oftare. Känns som att jag håller på att förlora min handstil, det känns bara trögt och kantigt när jag ska skriva förhand.

Puss puss/M