måndag 5 april 2010

Underbara människor!

Skönt att veta att vi får besök även om vi bosätter oss mitt ute i urskogen. Vilka fantastiska vänner jag har! Vart har ni kommit från? Det är rätt fascinerande ändå, jag känner (inte bara känner, det ÄR så) att jag har fler vänner i Skellefteå nu - efter 3 år på annan ort - än vad jag hade när jag bodde där. Relationerna har på något sätt vuxit och blommat ut trots (på grund av?) avståndet, och jag är så tacksam och längtar verkligen tills vi är på plats så jag får njuta av att umgås med alla dessa härliga människor. Snart så!

Vi fortsätter fundera på huset jag nämnde i förra inlägget. Det känns som att vi kommer närmare och närmare det huset hela tiden. Avståndet till stan/jobb är den svåraste frågan att ta ställning till men ändå upplever jag att vi börjar acceptera avståndet och se fler fördelar än nackdelar. Kanske blir det så att vi till slut lägger ett bud på det. Jag tror att jag hoppas på det.

Imorgon ska vi ha möte med Länsförsäkringar för att gå igenom ekonomin, kolla på att lägga om våra försäkringar och förhoppningsvis få ett bra lånelöfte. I så fall kanske vi blir kunder hos dem. Senare under veckan (eller eventuellt nästa vecka) ska vi träffa ett par andra banker också, så får vi se vilken det blir. Får jag gissa så blir det Länsförsäkringar eller Handelsbanken till slut. Det är en känsla jag har i alla fall.

Nu ska jag fortsätta förbereda inför morgondagens möte - kolla studieskulder, fondsaldon och sådana saker. Det gäller att vara väl förberedd.

2 kommentarer:

Therese sa...

Längtar så vännen till ni är på plats. Ja visst är det lite lustigt hur vänskap och relationer kan blomma ut trots avstånd...eller som du skriver kanske på grund av det. Lycka till imorgon. Kram

Anonym sa...

Oj vad det är spännande att läsa om andra hus-köpar-våndor . . . minns ju själv hur det var innan vi flyttade hit till vårt hus. . .