tisdag 13 april 2010

Mina poäng

Så här ser det ut med poängtagning inom de olika områdena:
  • Ekonomi - 48 hp (och 12 restpoäng från förra terminen)
  • Sociologi - 30 hp (när kursen jag läser nu är slut)
  • Juridik - 30 hp
  • Pedagogik - 22,5 hp (när terminen är slut)
  • Psykologi - 15 hp
Snabbaste vägen till en kandidatexamen skulle alltså vara att välja ekonomikurser. Men usch nej! Näst snabbaste vägen är sociologi och juridik. Pedagogik går som sagt bort, och en psykologiexamen tar alltså en halv termin längre än sociologi och/eller juridik, förutsatt att jag läser på 100%. Beslutsångest!

Dessutom har jag:
  • Engelska - 34,5 hp
  • Media - 22,5 hp
Ja jösses vad jag är breddad...

3 kommentarer:

Therese sa...

Du är verkligen duktig!

Johannes sa...

Posta tråd på www.hrsverige.nu och se vad folk i branschen säger om det.
Personligen skulle jag ta kandidat i ekonomi eftersom jag tror det är det som gör dig mest anställningsbar.

// Johannes

j.S.m sa...

Det är superbra att ha bredd i sin utbildning (tror jag iaf). Och dina tidigare studier i Engelska & Media är nog långt ifrån bortkastade. Du kan inte få tillgodoräkna nått utav det i din examen?