tisdag 11 maj 2010

Allting ordnar sig

  • Lägenhet - check!
  • Nytt jobb åt Lasse - check!
  • Betald flyttfirma - check!
  • Boende mellan utflytt och inflytt - check!
  • Långledighet tillsammans - check!
Ja, allt börjar som ordna upp sig. Så skönt!

Den 15 juni ska vi senast vara ute ur den här lägenheten, den dagen skriver vi på överlåtelsehandlingarna. Innan dess ska vi hinna få ett barn och packa ihop hela lägenheten samt städa den - bara det att vi måste bara ansvara för det förstnämnda. Övrigt står Lasses nya jobb för. Och hur glad är inte jag för det? Love it! Ska inte packa en endaste pinal utöver det som jag behöver under de två veckorna som våra saker kommer vara magasinerade någonstans. Inte en enda! I'm done!

Resten av sommaren ser jag verkligen fram emot. Som det ser ut nu så kommer jag, maken och Myran vara lediga tillsammans i ÅTTA härliga veckor innan jobb och skola börjar i höst. Helt fantastiskt. Om allt går enligt planera så jobbar alltså Lasse till den 18 juni, sen åker vi till mamma och är där en natt eller två och sen lämnar vi södern och flyttar hem igen. Fast vi får mellanlanda i svärföräldrarnas hus ett tag först, eftersom vi inte får tillträde till lägenheten förrän 1/7. 2/7 kommer förhoppningsvis alla våra prylar. Och tiden mellan 14 juni och 18 juni kommer vi spendera i en stuga på campingen här i stan, hela lilla familjen. Kommer bli supermysigt, det känner jag på mig.

Sen blir det bara njutning på hög nivå. Långledigt tillsammans som sagt, från 18 juni (om det nu blir som vi vill) till 16 augusti! Under den tiden ska vi lära känna Myran, få in rutiner som familj, umgås med alla härliga vänner, njuta av nattljuset och sommarvärmen, gå på festivaler, sola, bada, komma i ordning i lägenheten och helt enkelt bara vara lyckliga över att livet är så fantastiskt när det är sommar och man får vara där man allra helst vill vara.

Behöver jag säga att jag längtar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minst två!

Puss puss/M

Therese sa...

Gissa att jag längtar också...ska bli så härligt att få ha dig nära. Kram