torsdag 25 februari 2010

Vad spelar det för roll?

När jag pratar med folk (här nere) om att vi ska flytta norrut, tillbaka till Skellefteå, så får jag oftast höra att det är så tråkigt och att de kommer sakna mig så himla mycket. Frågor som Vi kommer väl fortsätta träffas? och Hur tar man sig dit? brukar komma upp. Det är förstås jätteroligt och jag vill naturligtvis fortsätta träffa alla mina nära och kära som finns här även när vi har flyttat. Jag älskar ju mina vänner (trots klagomålen i det här inlägget).

Samtidigt slår det mig - ingen vill egentligen komma ut till Södertälje och umgås. Det är alltid jag som ska ta mig in till stan. Det är för långt, för bökigt, för jobbigt att åka hit och undanflykterna flyger åt alla håll och kanter. Vissa förstår jag bättre än andra, men ofta är det ändå svårt att inte känna sig lite sårad. Jag tycker inte heller att det är så himla kul att åka in till Stockholm alla gånger, men jag kan göra det ändå för att kunna träffa mina vänner.

Ärligt talat kan jag räkna hur många gånger mina vänner har hälsat på under de (snart) tre åren vi bott här. Så vad spelar det egentligen för roll om jag bor här eller inte? Visst det blir fysiskt längre, men om det ändå är jag som får lägga ner energin på att ta mig in till Stockholm för att träffas, då kan jag ju lika gärna bo där jag vill bo och komma och hälsa på ändå? Eller?

Vad spelar det för roll?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja... snacka om att ha en poäng. Jag kommer säkert att komma oftare till Skellefteå... Knäppt men sant. Självklart ska du bo där du vill bo.

Puss puss/M

Anonym sa...

Du är så välkommen upp! Skulle gärna hälsat på dig i Södertälje men det är ju lite långt för mig i Skellefteå. Hoppas att vi kan ses när du flyttat upp.
Sköt om dig/er!
kram
Ann

Angelica sa...

Ann: Klart vi kan - SKA - ses då! Och regelbundet hoppas jag :-)

Therese sa...

De gånger jag varit hem till Märsta har jag ju kunnat hälsa på dig. Skäms på mig...men oftast är det sååå mycket annat som ska hinnas med när man far hem. Längtar så mycket efter att ni kommer hem, då ska vi umgås vännen. Kram

Anonym sa...

Det känns som att ni flyttar alldeles för långt bort. Jag tror att trots detta, så kommer vi att, hälsa på er oftare i Skellefteå.
Ni ska ju bo där ni trivs.

Kram/mom