onsdag 17 februari 2010

Förtydligande

Jag vill bara understryka att det förra inlägget inte var något buhu-buhu-tyck-synd-om-mig-och-övertyga-mig-om-motsatsen-inlägg, utan bara ett rent konstaterande. Och inte bara det, utan en målsättning - att jag ska bli bättre på de där sakerna.

För nej, jag tycker inte att det är kul att laga mat och jag är definitivt ingen naturbegåvning på det. Och om man frågar mina växter (nu senast mina älskade pelargoner) så har jag inte särskilt gröna fingrar. Men de är i alla fall grönare nu än för 5 år sedan och det är ju ett steg på vägen.

Men med en tydlig målsättning så är det lättare att nå målet, så det var det det förra inlägget handlade om. Så snälla sluta försöka trösta mig nu och kom med tips och pepp för att jag ska nå mina mål istället ;-)

2 kommentarer:

systerkasia sa...

Jag tycker inte synd om dig ;).....Som man bäddar får man ligga. Nejdå. Det är inte lätt med blommor i början. Kommer du inte ihåg att jag tog kål på mina vackra pelargoner förra året. Karin hade kämpat och hållit dom vid liv i Ytterhogdal hela vintern. Så tog jag hem dom och efter en frostnatt så var det finito med dom. Kommer definitivt att vänta lite längre detta året!

Anonym sa...

Japp man blir vis av erfarenhet.

Puss puss/m