lördag 27 februari 2010

Minirenovering badrum

Lagom tills vi ska flytta (typiskt) har vi bestämt oss för att fixa i ordning på toaletten. Den gamla bokhyllan som stått där ska väck och istället ska vi ha ett bord från vägg till vägg över tvättmaskinen. Ovanför bordet ska vi sen sätta upp ett väggskåp. Kommer bli skitbra!

Före. Bokhyllan har alltså fungerat som ett extra badrumsskåp.

Såga till bänkskivan vågar jag inte göra själv, men jag började i alla fall förbereda lite inför "minirenoveringen" idag. Rensade bokhyllan, släpade iväg den till kontoret (jättesmart när man är höggravid), gjorde rent där den stått och satte sen in kattoan på toaletten (där den borde ha varit hela tiden). Dammsög bakom tvättmaskinen också - URK så äckligt det var där...

Halvvägs, typ. Bordet ska stå "över" tvättmaskin och kattoa, från vägg till vägg.

Så nu är det bara för maken att komma hem och såga till den där bänkskivan och borra upp det där väggskåpet, så att jag kan fixa i ordning skötbordsdelen i badrummet!

I övrigt har jag kört flera maskiner disk, vikit tvätt, städat badrummet, gått igenom några tidningshögar och klippt ner mina pelargoner. Det visade sig att alla fem - som jag drivit upp från sticklingar! - var stendöda. Så nu ligger de i en soppåse istället. Yeay me!

1 kommentar:

Åsa sa...

Massor av mina sticklingar håller också på att dö..... Det firar jag (för det är bättre att fira än att sörja, tänker jag) med att köpa sex NYA! Sticklingar alltså. Jag hoppas de inte hinner dö innan det blir osnöigt och de kan flytta ut.

Lycka till med minirenoveringen!!