söndag 7 februari 2010

No fun

Idag har det inte alls blivit lika mycket gjort som igår, eller som jag hade tänkt. Kroppen sa ifrån redan imorse, vaknade med samma smärta i nedre ryggen som jag gick och lade mig med igår - kryddad med en lättare nackspärr. Nå, nacken blev bättre efter ett tag, men det där med att gå och böja sig ner är fortfarande rätt smärtsamt. Är huvudet dumt får kroppen lida!

Lite tjatigt kanske (tredje gången jag lägger in listan), men så här ser det ut efter dagens ansträngningar:
  • Tvätta bebiskläder
  • Gå igenom, lista och fota bebiskläder, samt lägga upp bilderna på bloggen
  • Rensa bort kläder och annat runt sängen
  • Packa undan böcker som inte kommer att användas/läsas innan flytten (ju mer man packar undan nu, desto mindre att packa när det väl är dags för flyttpackning)
  • Tömma garderoben på kläder som inte passar för tillfället
  • Bära upp grejer på vinden
  • Gå igenom, sortera och eventuellt slänga saker i linneskåpet
  • Sy draperier och sätta upp dessa
  • Frosta av frysen
  • Tömma köksbordet på alla papper och all post som landat där
  • Scanna in fler foton
  • Plugga
  • Beställa lite bebisgrejer
  • Tvätta
  • Skriva önskelista på saker till Myran samt lägga upp denna (med bilder)bloggen
  • Byta gardiner i köket (julgardinerna måste ner nu)
  • Klippa ner och kasta tomatplantorna på balkongen (börjar väl bli dags va?)
  • Sätta upp gardiner på kontoret
  • Gå igenom och slänga gamla tidningar
  • Rensa skrivbordet
  • Städa lägenheten
  • Rensa på vinden?
  • Åka till tippen?
Har dessutom varit på riktigt deppigt humör idag, allt har bara känts hopplöst och värdelöst och jättejobbigt. Mycket skolgrejer som tynger ner mig antagligen, men kanske även en del annat. Stängde in mig på toaletten en stund för att gråta en skvätt, vet dock inte om det hjälpte så värst mycket egentligen. Men det är alltid skönt att gråta när behovet finns i alla fall.

Nu är det dags för sängen, imorgon är det dags för omtenta. 18.00-22.00. Jippie!

2 kommentarer:

systerkasia sa...

Du anar inte hur många gånger jag har låst in mig på toa för att gråta en skvätt. Det behöver man göra. Dessto längre in i graviditeten du kommer ju mer börjar humöret och känslorna spela spratt med dig. Jag kunde börja gråta för allt. Sorligt, glatt, fult, fint you name it. Kram kram.

Therese sa...

Hormonerna vännen. Man kan inte vara på topp jämt. Hoppas tentan går bra, håller tummarna. Kram