fredag 5 februari 2010

Att göra

Det är inte bara bloggandet som blir lidande av mitt förslappade väsen. Även hemmet och saker som ska/borde göras glöms bort, men där har jag hittat ett motvapen - listor! Gör jag en lista över saker som ska göras så blir de oftast gjorda, dels kommer man ihåg vad man tänkt och dels är det väldigt upplyftande att kunna bocka av allteftersom och se listan krympa. För att öka pressen lite ytterligare presenterar jag helgens lista här:

  • Tvätta bebiskläder
  • Gå igenom, lista och fota bebiskläder, samt lägga upp bilderna på bloggen
  • Rensa bort kläder och annat runt sängen
  • Packa undan böcker som inte kommer att användas/läsas innan flytten (ju mer man packar undan nu, desto mindre att packa när det väl är dags för flyttpackning)
  • Tömma garderoben på kläder som inte passar för tillfället
  • Bära upp grejer på vinden
  • Gå igenom, sortera och eventuellt slänga saker i linneskåpet
  • Sy draperier och sätta upp dessa
  • Frosta av frysen
  • Tömma köksbordet på alla papper och all post som landat där
  • Scanna in fler foton
  • Plugga
  • Beställa lite bebisgrejer
  • Tvätta
  • Skriva önskelista på saker till Myran samt lägga upp denna (med bilder)bloggen
  • Byta gardiner i köket (julgardinerna måste ner nu)
  • Klippa ner och kasta tomatplantorna på balkongen (börjar väl bli dags va?)
  • Sätta upp gardiner på kontoret
  • Gå igenom och slänga gamla tidningar
  • Beskära pelargoner (kan man göra det nu?)
  • Rensa skrivbordet
  • Städa lägenheten
  • Rensa på vinden?
  • Åka till tippen?
Jo då, jag börjar känna av den beryktade rensa-och-boa-instinkten som alla gravida tydligen upplever.

3 kommentarer:

Therese sa...

Oj vilken lista. Jag brukar göra listor men såhär många punkter brukar inte jag ha =). Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Puh.. Ja, något man kan säga om dig är att när du ska göra något så tar du i ordentligt. Jag kan i allafall hjälpa dig med att minska listan med en sak. Vänta till första veckan i mars innan du sätter sekatören i pelargonerna. Däremot tomaterna går bra att klippa ner nu ;)

Puss puss/M

Åsa sa...

Jag har fixat och fått till två nya små pelargonplantor/sticklingar nu. Fast jag har ju haft dem inomhus hela vintern (iofs var de här ifrån två som vår hyresvärd inte tagit med sig härifrån och som stått svalt) - så bor vi ju förstås också lite längre söderut ;-)