lördag 6 februari 2010

Effektiviteten själv

Idag har jag faktiskt hunnit med en hel del, är riktigt nöjd med det. Min kropp däremot är inte alls lika imponerad, jag har så ont så jag knappt kan gå eller böja mig ner. Ihopkrupen i soffan är enda positionen som är smärtfri just nu. Jag som hade velat hinna med lite till idag... Tänk att det ska vara så himla svårt att få in i huvudet att man inte kan köra lika hårt med kroppen nu som man kan annars. Suck.

Så här ser listan ut nu i alla fall:
  • Tvätta bebiskläder
  • Gå igenom, lista och fota bebiskläder, samt lägga upp bilderna på bloggen
  • Rensa bort kläder och annat runt sängen
  • Packa undan böcker som inte kommer att användas/läsas innan flytten (ju mer man packar undan nu, desto mindre att packa när det väl är dags för flyttpackning)
  • Tömma garderoben på kläder som inte passar för tillfället
  • Bära upp grejer på vinden
  • Gå igenom, sortera och eventuellt slänga saker i linneskåpet
  • Sy draperier och sätta upp dessa
  • Frosta av frysen
  • Tömma köksbordet på alla papper och all post som landat där
  • Scanna in fler foton
  • Plugga
  • Beställa lite bebisgrejer
  • Tvätta
  • Skriva önskelista på saker till Myran samt lägga upp denna (med bilder)bloggen
  • Byta gardiner i köket (julgardinerna måste ner nu)
  • Klippa ner och kasta tomatplantorna på balkongen (börjar väl bli dags va?)
  • Sätta upp gardiner på kontoret
  • Gå igenom och slänga gamla tidningar
  • Rensa skrivbordet
  • Städa lägenheten
  • Rensa på vinden?
  • Åka till tippen?
Fota har jag inte kunnat göra än eftersom kameran legat på laddning hela dagen - vilket var välbehövligt. Tvättat har jag gjort, men det blir ännu mer tvättning imorgon. Då kan jag sätta upp nya gardiner i köket också, för de ligger i tvätten just nu. Garderoben blev typ tom, eller nästan i alla fall. Och vad gäller böckerna så var jag tydligen bättre på att rensa än vad maken hade tänkt sig, för han trodde inte det skulle behövas någon ny flyttlåda att packa ner dem i - tills han såg högen jag fått ihop.

Har i alla fall skämt bort mig själv med en ljuvligt god gorgonzolasås till pastan. Skulle kunnat fortsätta äta hur länge som helst kändes det som. Men, nu blir det vatten och hockey istället.

EDIT: Det blev mål just när jag postade inlägget!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju varit effektiviteten själv! Glöm nu inte att vila också att ta det lugnt mellan allt du gör. Blir inte roligt att bli liggande för att man tagit i för mycket!

Sköt om dig/er!

Kram
Ann

Therese sa...

Oj så mycket du har hunnit med.Men du får inte jobba för mycket, tänk på Myran. Hoppas du får en trevlig kväll...är ju en bra match i alla fall. Kram