torsdag 18 februari 2010

Ny lista

Nytt veckoslut stundar och en ny att-göra-lista görs. Vet inte varför jag gör listor när det snart är helg? Antagligen för att jag då är peppad att göra rent och fint här hemma så man kan njuta, och för att maken snart är klar med arbetsveckan och kan hjälpa till lite. Har märkt att behovet av att rensa, städa och göra fint bara ökar för varje millimeter som magen växer, så jag är väl helt inne i det där "boandet" nu. Fint ska det vara!
  • Blogga mer bebiskläder
  • Fotografera och blogga skötväska och filtar (+ eventuella andra bebisgrejer)
  • Leta reda på vagnkvittot (så att vi kan hämta ut vagnen i helgen/nästa vecka)
  • Köra diskmaskinen (om och om igen)
  • Tvätta ännu mer bebiskläder (kläderna som jag tog hem från förrådet i helgen stinker verkligen förråd)
  • Sortera och vika undan tvätt
  • Göra en ny inventeringslista över bebiskläder, komplett med storlekar
  • Städa skrivbordet
  • Måla scrapbyrån (alltså minibyrå med scrapsaker i)
  • Fixa till bokhyllan (tog bort massa böcker i enlighet med förra listan så nu ser det bara urplockat ut)
  • Rensa bokhyllan inne i badrummet
  • Packa ur resväskan (sen helgens tripp till mormor)
  • Samla ihop räkningar i en hög för betalning
  • Gå igenom byrån i hallen
  • Gå igenom garderoben i hallen
  • Byta köksgardiner (stod på förra listan också, men de som ska upp blev bara tvättade innan det tog stopp)
  • Städa badrummet
  • Städa vardagsrummet
  • Dammsuga hela lägenheten (får maken göra, annars blir jag invalid)
  • Köpa/fixa några flyttlådor
  • Packa ner alla onödiga prylar (i ovannämnda flyttlådor)
  • Bära upp grejer på vinden
  • Rensa på vinden
  • Åka till tippen
  • Shoppingtur på IKEA, Babyland, Plantagen och barnbasar (söndag)
Jag vet att mina listor är absurt långa och detaljerade, och att jag kanske inte kommer hinna/orka göra allt innan veckan är slut. Men jag älskar listor och det är grymt peppande att ha något att jobba efter, så slipper man tänka efter varje gång man gjort något. Sen har jag ju lärt mig sen förra gången att ta det lite lugnt, så att jag inte blir liggandes i soffan en hel dag pga smärtor i fogarna. Bättre att göra lite och pausa med jämna mellanrum, då blir antagligen mer gjort i slutändan i alla fall.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Listor ÄR roliga!

Therese sa...

Dina listor är gigantiska =). Men du är klok som tar det lugnt...inte värt att få ont. Kram

Anonym sa...

Puh! Men riktigt inspirerande.

Puss puss/M