lördag 11 juli 2009

Hästeriet

För er som inte vet om det så har jag slutat rida tidigare nämnda fullblod. Efter avkastning och diverse bråk - där jag inte ens kunde få ut hästj*veln från gården - gav jag upp. Vi funkade superbra på marken, men så fort jag satte mig i sadeln så flippade han ur totalt. Kände att det var lite väl långt att åka 5 mil för att bråka med en häst, och sedan dessutom måsta köra 5 mil hem igen. Nej, då fick det vara. Trist, men that's life.

Så istället letade jag upp två unghingstar här i Södertälje som behövde en skötare - Lexus och Bacardi. Jättefina killar, runt året gamla. Dessutom mycket närmare hemmet, bara 4 kilometer bort längs kanalen. Ingen ridning, visst, men jag måste säga att det är rätt skönt att gå "back to basics" och att vara med att skapa och forma hästarna från början. Har varit där nu i två veckor och trivs superbra. Dock har Lexus sålts, han flyttade idag, så nu är det bara jag och Bacardi kvar. Jättesynd, för Lexus var (är) en underbar liten kille, men jag och Bacardi ska nog klara oss ändå. Han är envis till tusen, men se det är jag också! Här finns en bild på honom, om man scrollar ner lite på sidan. Fast han är lite större nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att se att du skriver igen.

Puss puss/m