fredag 3 juli 2009

Ett dygn med Ia, del 3.

Ia ville ha en koja, så jag byggde en åt henne. Ett par stora kuddar på golvet, stolar i en ring runt och sen ett par-tre filtar över. Snabbt fixat och hög mysfaktor :-) Ia kröp in direkt och bjöd sedan in mig, jag fick dock inte plats med hela kroppen inne i kojan.

Jag: Kusin har för stor rumpa, så hon får ligga med rumpan och benen utanför kojan.
Ia: Jaaa... Men dina tuttar får plats.
Jag: Mmm.
Ia: Du har JÄTTEstora tuttar. *Drar upp tröjan på sig själv* Jag har jättesmå tuttar.
Jag: Ja det har du.
Ia: Som pappa!
Jag: Ja, pappa och andra pojkar har små tuttar.
Ia: Men de har tuttar!
Jag: Ja, det har de.
Ia: Men mamma har jättejättestora tuttar! Och faster också. Och du har också jättejättestora tuttar *drar lite i min halsringning och pekar*
Jag: Ja, det har vi.
Ia: Men om jag är som pappa, då får jag ha jättesmå tuttar.
Jag: Du kommer nog få större tuttar när du blir större.
Ia: Mmm, jättetuttar - som dig och mamma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superhärliga inlägg :-)

Puss puss/M

Therese sa...

Ha ha ha, de är bara för underbara barnen. De säger precis som de tänker och tycker. Du är speciell som vän för mig också även om vi inte ses så ofta. Kram

http://www.skotornet.se/blogg sa...

*fniss* klockrent med såna gulilga kommentarer från kidzen...