fredag 9 oktober 2009

Idol is back

Så var fredagsfinalerna i Idol igång då, härligt! Måste säga att jag blev både förvånad och besviken över att inte Jon och Clara överlevde kvalveckan, men så här i efterhand har jag kommit fram till att åtminstone Jon passar mycket bättre till sina egna låtar.

Kvällens fredagsfinal bjöd på både magplask och succé, men vilka det gällde är vi inte helt överens om här hemma. Så här ser jag på saken i alla fall.

  • Nicklas: Nej, jag gillar honom inte. Och det blev inte bättre ikväll.
  • Rabih: Bjöd på sin läckra röst, men inte mycket mer. Önskar att han hade bjudit på lite mer energi. Men han är ju så söt så han får nog stanna ett tag till.
  • Karolina: Har jag väldigt svårt för, kan inte riktigt sätta fingret på det. Gillade henne inte ikväll heller.
  • Erika: Tyckte jag - tvärtemot juryn - gjorde ett riktigt bra jobb ikväll.
  • Calle: Var stencool och skitbra som vanligt.
  • Reza: "Vakna inte mig" - need I say more? Bjöd på en bra show.
  • Erik: Är jag lite smygkär i. Och så är han en riktig jäkel på att sjunga.
  • Camilla: Snyggast ikväll, den nya frisyren funkar verkligen. I övrigt? Mja...
  • Eddie: Var mycket bättre ikväll än under kvalveckan.
  • Mariette: Är väl i en klass för sig, eller?
  • Tove: Så söt, så cool. Bäst ikväll.

Vem jag tror åker ut? Jag hoppas och tror att det blir Nicklas.

1 kommentar:

Therese sa...

Gillade Tove och Erik bäst ikväll. Kram