torsdag 8 oktober 2009

Båtresa

I helgen som var var vi iväg på kryssning, jag och min älskling. Med oss hade vi mina underbara föräldrar, som tillsammans med övriga familjen ville fira Lasses 30årsdag på detta sätt. Alltid trevligt när man kan dra nytta av andras födelsedagspresenter ;-) Nu var jag väl i och för sig inte jätteglad åt att behöva åka båt i 4o timmar innan vi klev på, men det blev så mycket roligare än vad jag trodde. Tänk så skönt att få komma iväg vi 4 tillsammans, utan att bli störda. Ingen behövde laga mat, diska, plocka och städa, vattna blommor osv. Vi strosade bland butikerna, åt mat och taxfreegodis, utforskade Helsingfors, bubblade och bastade och snackade en hel del skit. Myspys helt enkelt! Bortser man från att det blåste halv storm på lördagskvällen och att jag därmed var livrädd så var det en väldigt lyckad resa.


Solnedgång över Stockholms skärgård.


Vår hytt. // Jag och Magnus var på hugget med kamerorna.


Till vänster: Vår båt. Till höger: En annan båt.


Söta maken och fina mamman. // En byggnad som vi funderade mycket över.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var verkligen en toppenhelg.
Skönt att du ser till att jag har något att läsa igen.

Puss/M

PS Var rädd om myran.

systerkasia sa...

Härliga foton. Vad skönt att få komma iväg en sväng. OCh du och mamsen behövde nog lite tid för varandra...Hon är en upptagen kvinna nu för tiden. Kram kram

Therese sa...

Fina kort. Ser ut att ha varit en mysig och trevlig resa.

Anonym sa...

länge sen jag läste din blogg nu... gud så mysigt att åka på båtresa! :-) skulle jag med vilja :-)

kram kram