torsdag 29 oktober 2009

62 frågor för dig som har tråkigt

Jag har tråkigt. Riktigt tråkigt. Alltså får jag svara på 62 frågor.

1. Hur gammal är du om fem år?
30. Suck.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Maken.
3. Hur lång är du?
Drygt 170 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Nyckeln till frihet. Igen.
5. Vem ringde du senast?
Mamma.
6. Vem ringde dig senast?
Mamma.
7. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Glöm inte bort mig - till mamma. (Påminnelse att hon skulle ringa)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på situationen.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Varken eller. Men de är inte tillsammans i alla fall.
10. När såg du senast din mamma?
För 3 (?) veckor sedan.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrågröna. Beror visst på humör. De kan tydligen bli svarta också, men det brukar jag spara åt pappa.
12. När vaknade du idag?
Vaknade vid ett flertal tillfällen, men vaknade och klev upp vid 9-tiden.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Julen är här.
14. Vilken är din favoritplats?
Nere vid älven i Skellefteå.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Skolan.
16. Var tror du att du kommer vara om tio år?
Hemma i mitt hus utanför Skellefteå, eller på resande fot - kanske i USA?
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Att jag skulle sluta andas medan jag sov.
18. Vem fick dig verkligen att skratta senast?
Lotta.
19. Hur stor är din säng?
180 härliga centimeter.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan oftast.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två till mig och en till maken.
23. Hur många landskap har du bott i?
Fem - Härjedalen, Uppland, Västmanland, Västerbotten och Södermanland.
24. Vilka städer har du bott i?
Uppsala, Västerås, Skellefteå och Södertälje.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor. Barfota på sommaren.
26. Är du social?
När jag vill vara det.
27. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie.
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Tiramisú. Eller glass och Fredriks tobleronesås. Eller kexchokladpaj.
29. Tycker du om kinamat?
Nja... Friterade saker funkar.
30. Tycker du om kaffe?
Verkligen inte.
31. Vad dricker du till frukost?
Smoothie och/eller juice om det är lyxfrukost. Annars inget.
32. Sover du på någon särskild sida?
På min vänstra sida på vänster sida av sängen. Det är tydligen viktigt att sova på sin vänstra sida när man är gravid.
33. Kan du spela poker?
Ja, men jag är inte nödvändigtvis bra på det.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Absolut!
35. Är du beroendemänniska?
Ja, det är jag nog.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Inte som jag kan komma på just nu i alla fall.
37. Vill du ha barn?
Ja, det hoppas jag verkligen. Med tanke på att magen växer menar jag.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, lite tyska och lite italienska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool?
Pool när det gäller att bada. Hav som utsikt dock.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder, scrapsaker och resor.
42. Äger du dyrbara smycken?
Min vigselring var inte gratis.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Grey's Anatomy.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Lotta.
46. Sover du med gosedjur?
Maken är mitt gosedjur.
47. Vad har du för ringsignal?
Maneater - Nelly Furtado.
48. Har du kvar klädesplagg från att du var liten?
Ja, massor.
50. Flirtar du mycket?
Inte så värst.
51. Kan du byta olja på bilen?
Om jag provade så skulle jag säkert klara av det. Men jag har ju en man som sköter sånt ;-)
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nix!
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Blå dahlia - Nora Roberts.
54. Läser du dagstidningen?
Ja, ibland.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men månadstidning. Allt i hemmet.
56. Dansar du i bilen?
Lite svårt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Shoppinglistan.
59. När var du i kyrkan senast?
När vi gifte oss.
60. Vem var/är din favoritlärare på högstadiet?
Berit.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Länge.
62. Vem var det som senast gjorde/sa något extra speciellt för dig?
Maken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch är det så länge sen? Å eftersom det är söndag så är det ju 3½ vecka sen nu. Dags för en träff tycker jag.

Puss puss/M

norrlandsk.blogg.se sa...

jag efterlyser här med några bilder så man får se hur "stor´" du är nu=)....Nyfiken vet du...

// Linda