torsdag 8 oktober 2009

Award/utmaning

Jag vet.

Jag har varit usel på att uppdatera bloggen de senaste månaderna. Av olika anledningar har jag liksom inte orkat, har inte haft inspiration till att skapa något här. Det har jag egentligen inte ikväll heller eftersom jag dras med en seg och jobbig förkylning, men nu har jag ju lovat. Så då är det bara att bita ihop.

För ett tag sedan fick jag en award med en tillhörande utmaning av Johanna, så jag tänkte ta tag i den utmaningen nu. Here it goes!

Utmaning: Berätta 10 saker om dig själv.

  • Jag vet inte riktigt var jag hör hemma. Jag är född i Östersund, uppvuxen i Sveg (Härjedalen) och i Uppsala, har gått i skola i Forsmark, flyttat till Västerås för att studera, flyttat till Skellefteå för kärleken och bor nu i Södertälje. Hemma är Härjedalen, Uppsala och Skellefteå. Kluven?
  • Jag är 12,5% same och stolt över det.
  • Jag hade flyttat fler än 20 gånger när jag var 22 år.
  • Jag gick på internatskola under 2 av 3 år på gymnasiet.
  • Jag kommer från en starkt kvinnodominerad familj. Min gammelmormor har ett gäng systrar och två döttrar, min mormor har en dotter och en son, min mamma har mig och min morbror har två döttrar. Förutom min morfar, min morbror och min styvfar så har jag inga manliga släktingar i min närhet på mammas sida. Min morbrors 8 närmsta (blods-)släktingar på "den här sidan" av hans familj är kvinnor.
  • Jag drömmer om en stor gård med ett stort hus på landet utanför Skellefteå. Det ska finnas gårdshus/sommarstuga, stall och mycket yta för djur och barn att springa runt.
  • Jag tycker om att dansa och var med i en folkdansgrupp när jag var liten. Vi uppvisningsdansade mycket och var bland annat iväg på ett stort dansevent i Norge.
  • Jag har 10 jobb på mitt CV.
  • Jag är barnsligt förtjust i julen och längtar enormt mycket till vår första jul i vårt framtida hus.
  • Jag är gravid. Och jag är less på att hålla det hemligt.

7 kommentarer:

systerkasia sa...

Skönt att få komma ut med nyheten?! Hoppas att illamåendet släpper snart åt dig.

Anna sa...

Så roligt att kunna berätta det för alla nu!

Kicki sa...

Grattis :-D !!!!!!!!!

Massor med kramar!

Therese sa...

Härligt att få komma ut med hemligheten. Sköt om dig och magen. Kram vännen.

Linda sa...

Äntligen slipper du hålla det hemligt=). Skönt! Hoppas du mår bra...kram

Anonym sa...

Grattis vännen! Hoppas du och bebisen får må bra i fortsättningen!

Kramar
Ann

Ellinor sa...

Stort grattis!