tisdag 13 oktober 2009

I brist på annat...

Snodde den här listan från Anja.

[ SENASTE ]
1. Kompis du träffade? Räknas mamma? Annars minns jag inte.
2. Personen du pratade med? Maken.
3. Du fick SMS av? Adecco.
4. Du kramade? Isadora.

[ IDAG ]
5. Kläder? Mysbyxor med matchande myströja. Abercrombie & Fitch såklart.
6. Bättre än igår? Humöret.

[ IMORGON ]
7. Är det: Onsdag.
8. Planer? Avtalsskrivning och utbildning för ett nytt uppdrag.
9. Något tråkigt som händer imorgon? Pendeltågsresan in till stan.

[ FAVORIT ]
10. Nummer? 2 och 12.
11. Färg? Lila och turkos.
12. Årstid? Sommar och vinter. Men alla årstider har sin charm.
13. Saknar du någon? Flera stycken.
14. Humör för tillfället? Helt OK, men trött.

[ FRÅGOR & SVAR ]
15. Det första du gjorde idag? Gick på toa. As usual.
16. Vad åt du sist? En clementin.
17. Vad irriterar du dig på? Mitt illamående.
18. Tror du på distansförållanden? Inte i längden, men under en begränsad tidsperiod - visst!
19. Vem tänker du på just nu? Mamma.
20. Tror du att personen tänker på dig med? Säkert, om hon inte sover.
21. Vart reste du sist? Helsingfors.
22. Vad gjorde du igår kväll? Sov.
23. Liknar du din mamma eller pappa? Båda. Vem jag är mest lik beror på vem jag frågar.
24. Ler du ofta? Ja, det tror jag?
25. Välj en (kärlek, skönhet, kreativitet)? Kärlek.
26. Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna? Ja.
27. I vems säng sov du i igår natt? Min egen.
28. Vilken färg har din tröja? Mörkblå.

[ SORG ]
29. Har du någonsin gråtit tills tårarna tagit slut? You bet.
30. Har du någonsin gråtit dig till sömns? Många gånger.
31. Gråter du när du skadar dig? Oftast.

[ LYCKA ]
32. Är du en glad person? Ja det är jag väl.
33. Vad gör dig glad? Min familj och mina vänner.
34. Önskar du att du var lyckligare? Ja.
35. Är lycka överskattat? Nej.
36. Kan musik göra dig glad? Absolut.

[ KÄRLEK ]
37. Har någon annan än din familj sagt ”Jag älskar dig”? Japp.
38. Har du någonsin sagt ’’Jag älskar dig’’ och menat det? Såklart.
39. Har du en flick/pojkvän? Nej, men en make.
40. Är du nöjd med det? Självklart är det jag.
41. Är du kär? Garanterat!

[ HAT ]
41. Vem hatar du verkligen? Vet inte om jag verkligen hatar någon...
42. Har du någonsin gjort en hat-lista? Ja, när man gick i grundskolan hände det nog både nu och då.
43. Är du en mobbare? Nej, men jag har varit mobbad.
44. Har du varit så arg på någon så du börjat gråta? Ja.
45. Har du blivit sviken någon gång? Många gånger.

[ SKOLAN ]
46. Gillade du skolan? Jovars.
47. Favoritämne? Engelska.
48. Värsta ämne? Matte och fysik.
49. Har du spytt i skolan nån gång? Ja, en gång på lågstadiet då jag blev magsjuk.
50. Är/var skolmaten god? Överlag var den helt OK.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp du har helt rätt... Jag är vaken och tänker på dig. Tänker på hur mycket jag älskar dig och hur tacksam jag kan vara för att du var den du var när du var barn och tonåring och att du sen har utvecklats till en underbar kvinna.

Puss puss/M

PS. Hoppas att tabletterna hjälper.