lördag 1 januari 2011

Nyårslöften

Jag har avgett två löften för 2011. Egentligen vill jag inte kalla dem nyårslöften, för jag uttalade dem redan för några veckor sedan - men de börjar inte gälla förrän nu på måndag. Löftena lyder:

1. Jag (vi) ska börja laga en del mat själva åt Ludvig, så att det inte bara blir burkmat hela tiden.
2. Jag ska gå ner 5 kg.

Det andra löftet innefattar dock så himla mycket mer, egentligen. Det handlar om att ta hand om mig själv mer, göra saker som är bra för mig och som får mig att må bättre - både nu och i det långa loppet. Som att äta bättre, minska godisintaget, unna mig bra saker, komma igång med träning, göra sånt som får mig att känna mig fin. Så vi säger så här istället:

Jag ska
  • äta bättre, och mer regelbundet.
  • träna regelbundet.
  • unna mig bra hudvårdsprodukter, både för ansikte och kropp.
  • ta mig tiden att smörja in huden ordentligt efter dusch och bad.
  • fixa naglarna (fila och måla) minst en gång i veckan.
  • använda handkräm dagligen.
  • ha det fint, rent och fräscht runtomkring mig.
  • rensa bort saker som stör, stressar och inte tillför någonting alls.
  • skaffa en samtalskontakt.
Jag ska helt enkelt vara schysst mot mig själv och se till att jag mår bra, för då mår min familj bra också. Jag ska bli min absolut bästa vän. Hoppas jag.

5 kommentarer:

Therese sa...

Låter jätteklokt vännen. Jag ska försöka göra likadant jag. För det är som du skriver, mår man själv bra mår de man har nära också bra. Kram

Anonym sa...

Det låter som en väl genomtänkt plan tycker jag. Jag hänger på.

Puss puss/M

Rebecca sa...

Åh vilka bra saker du lovar dig själv! Vad är en samtalskontakt?

Fattar inte varför jag aldrig är inne på den här bloggen... Nu lägger jag till den i mina favoriter. Du skriver så bra ju! =)

Unknown sa...

Bra löften... påminner om mina egna :)

Sköt om dig så får vi ses snart!
Kram

Elin sa...

Verkligen bra löften! Och bra skrivet!