måndag 3 januari 2011

60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? 31. Och ett halvt. Urk. Panik!
2. Vem var den sista du träffade? Bortsett från Ludvig (som typ alltid är den sista jag träffat) så var det vår BVC-sköterska Monica som kom på hembesök.
3. Hur lång är du? 170 cm.
4. Vilken var den senaste film du såg? Avatar tror jag. Gillar skarpt!
5. Vem ringde du senast? Mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Natti Natti! Puss puss" till mamma.
7. Vad är dagens planer? Planen var att gå en sväng på stan, köpa ett träningskort och sen hinna hem till Monicas besök. Check, check och check.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vem jag ska kontakta och vad det gäller.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De lever inte ihop och har inte gjort sen jag var typ 2. Men de var aldrig gifta så skilda kan de inte vara.
10. När såg du senast din mamma? Annandagen.
11. Vilken ögonfärg har du? Blågrågröna med lite gulbruna stänk i.
12. När vaknade du idag? Ludvig har sovit kasst inatt så jag vet inte ens om jag riktigt somnade nån gång. Men jag klev upp ur sängen sista gången kl. 08.05.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, jag och maken hittade en kattmamma och en massa kattbebisar i buskarna vid hotellet i San Diego när vi var där på bröllopsresa. De verkade bo där. Självklart ville jag ta med alla hem.
14. Vilken är din favoritplats? Svårt att säga. Men en plats jag älskar är i alla fall en bänk uppe på berget här i stan, där har man fantastisk utsikt över stan och omgivningarna.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarmottagningar. Och sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor vi i vårt drömhus, har ett eller två barn till, minst en hund, en häst eller två och vi jobbar båda med saker vi älskar. Vilket innebär att maken antagligen är kvar på samma ställe som han är på nu (om han inte skulle få för sig att starta eget, men jag tvivlar) och jag... Gör nånting. Som jag inte vet vad det är just nu.
17. Vad skrämde dig som barn? Tandläkare. De skrämmer mig fortfarande.
18. Vem fick dig att skratta senast? Ludvig. Who else?
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Japp.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. En MacBook som jag snott av maken. I LOVE it. Men den behöver ett nytt batteri och operativsystemet skulle behöva uppgraderas. Eller så skulle jag helt enkelt behöva en ny MacBook. Det låter mycket bättre.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Nu sover jag med pyjamas eftersom det är så förbenat kallt. På sommaren not so much.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två till mig och en till maken.
23. Hur många landskap har du bott i? Fem. Härjedalen, Uppland, Västmanland, Västerbotten och Södermanland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Once. Never again.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota i solvarmt gräs och på stranden, annars strumpor.
26. Är du social? Ja, hyfsat i alla fall. Beror såklart också på vem jag ska vara social med.
27. Vilken är din favoritglass? Strawberry Cheesecake, Fairly Nuts och Chocolate Fudge Brownie. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Ben&Jerry's såklart.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala våra CSN-lån, resa och stoppa in en stor kontantinsats i ett hus.
29. Tycker du om kinamat? Bara friterade saker. Och Bami Goreng om maken gör det.
30. Tycker du om kaffe? Absolut inte. Men jag gillar doften.
31. Vad dricker du till frukost? Dricker sällan något till frukost, men om jag gör det blir det varm choklad, apelsinjuice, smoothie eller vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? Inte på mage och inte på rygg.
33. Kan du spela poker? Njae.
34. Tycker du om att mysa? Jajamensan.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, choklad är min drog. Men jag ska bryta beroendet nu.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte som jag kan komma på just nu.
37. Vill du ha barn? Ja, jag har ju ett barn. Och jag vill gärna ha fler.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite tyska. Och några fraser på italienska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Generellt sett pool. Men jag gillar stränder.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor. Och vardagslyx.
42. Äger du dyra smycken? Mina ringar (förlovningsring och vigselring) var inte gratis i alla fall.
43. Har du någon gång testat att röka? Ja, och det var ingen hit.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En tortilla med köttfärs, grönsaker, salsa, creme fraiche och riven ost.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Lotta, utan tvekan.
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett ärr på ena överarmen. En häst bet mig.
47. Vad har du för ringsignal? Xylophone heter den.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Massor!
49. Flirtar du mycket? Inte så värst.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma hos en kompis i Uppsala, vi var fyra stycken som hade en liten "reunion-kväll". Sjukt roligt.
51. Kan du byta olja på bilen? Det kan jag säkert.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Vampire Diaries. Första delen.
54. Läser du dagstidningen? Ja. Norran.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix. Men Drömhem&Trädgård (månadstidning).
56. Dansar du i bilen? Nej, det är för trångt. Men jag sjunger gärna.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kontosaldot.
59. När var du i kyrkan senast? 28/8 2010. Ludvigs dop.
60. Vilka personer utmanar du? Alla som vill!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul läsning! :) När du var barn barn så var du nog mer rädd för monster än tandläkaren. Du var omtyckt av tandsköterskor och tandläkare för att du var så lätt och ha att göra med. Undrar just om det var ditt sällskap som förstörde för dig när du blev äldre? ;)

Rebecca sa...

Rolig läsning! Känns som man känner dig lite, lite bättre nu...

Elin sa...

Jag håller med Rebecca. Nu känner vi ju varann rätt väl! ;-)
Ser jag fram emot att få träffas också! När är nästa Sthlms resa inbokad?

Therese sa...

Vilken skoj lista...kommer garanterat anta utmaningen någon dag. Kram