måndag 3 januari 2011

Årslistan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde barn. Och allt som det innebär.
Höll du några av dina nyårslöften? Ja.
Vilka länder besökte du? Inte bara besökte, jag flyttade till Bebis/Mammaland.
Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011? Ett hus. Ett ställe som bara är vårt.
Är det något du fick för mkt av under 2010? Foglossning och halsbränna. Och socker.
Största misstaget? Att tro att det skulle vara lätt och gå snabbt att hitta och köpa ett hus.
Har du varit sjuk eller skadat dig?  Räknas foglossning och "skador" av förlossning? Annars har jag ju garanterat bränt, skurit och slagit mig några gånger, samt varit förkyld och febrig.
Bästa köpet? Barnvagnen!
Vad spenderade du mest pengar på? Saker till Ludvig. Helt otippat.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Att bli mamma var (och är) rätt fantastiskt faktiskt.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010? Jag har en häst, Like a Prayer och Amazing.
Årets bästa skivor? Olika skivor med barnsånger.
Bästa spelningen? Någon sådan har jag inte varit på.
Bästa festen? Har bara varit på en fest vad jag kan minnas - Therese och Patriks bröllopsfest. Det var supertrevligt!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare på ett sätt, men det är samtidigt ingen dans på rosor med alla mammahormoner och känslor som svallar i kroppen.
Var tillbringade du julen? I Hedemora med (nästan) hela min familj.
Blev du kär i år? Ja, jag blir ofta kär i min make. Och så den nya kärleken förstås - Ludvig.
Hur många one night stands? Nada.
Favoritprogram på TV? TV-tittande hör inte till vanligheterna här hemma längre, men Äntligen Hemma och Bonde söker Fru har jag sett i alla fall. Och Idol. Och Nyheterna.
Bästa TV händelse? Jays framträdande med Like a Prayer. Rysningar.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej inte vad jag vet.
Bästa boken du läste i år? Breaking Dawn.
Bästa klädstilen? Svarta stuprörsjeans och stickade tröjor.
Bästa sms:et? Alla grattis-sms när Ludvig föddes.
Största musikaliska upptäckten? Jay Smith.
Något du önskade dig och fick? En frisk son och fårskinnstofflor. Bland annat.
Årets bästa filmer? Eclipse och Avatar (jag såg den inte förrän i december 2010).
Årets sämsta film? Sex and the City 2 var ingen höjdare.
Vad gjorde du på din födelsedag? Jag åt god middag med maken, bebis, mamma, Magnus, Kasper, mormor och morfar. Dagen efter döpte vi Ludvig.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Tja, om alla mina nära och kära som inte bor här i Skellefteå kunde flytta lite närmare mig skulle det ju vara toppen!
Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Good enough.
Vad fick dig att må bra? Bebispussar!
Vilken kändis var du mest sugen på? Robert Pattinson och Paul Wesley. Vampyrer är min grej.
Årets rädsla? Att något skulle hända Ludvig.
Årets tjat? "Ingen bebis än?".
Årets jobbigaste? Det var rätt jobbigt att föda barn faktiskt. Men samtidigt häftigt.
Vem saknade du? Lotta.
De bästa nya människorna du träffade? Ludvig, såklart, och några trevliga mammor från mammagrupp och babysång.
En värdefull läxa du lärt dig i år? Att tiden går alldeles för fort.

2 kommentarer:

Therese sa...

Kul att läsa om ditt år och skoj att du tyckte vår fest var supertrevlig. Kram

Anonym sa...

Eller så lägger du in en ansökan om att flytta Skellefteå lite längre söderut.

Puss puss/M